کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونگی انجام تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند/ واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکان پذیر نیست


کد خبر : ۴۳۳۷۸سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۲۴۲۸۳ بازدید

گمرک ایران اعلام کرد : تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند شده و واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکان پذیر نیست .

گمرک ایران اعلام کرد : تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند شده و واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکان پذیر نیست .

با پیاده سازی سامانه جامع گمرکی و الکترونیکی شدن تشریفات ترخیص تمامی کالاها به کمک سامانه جامع گمرکی ؛ ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل  استاندارد ، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی می نشیند .

در زمان ترخیص خودرو تمامی مشخصات هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت (بنزینی، دیزل، نیمه دیزل، گازسوز، دوگانه سوز یا هیبریدی)  با اطلاعات ثبت سفارش که به صورت الکترونیکی از طریق ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت در اختیار سامانه جامع گمرکی قرار گرفته تطبیق داده می شود . 

همچنین با کمک گمرک الکترونیک ، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .

گمرک ایران اعلام کرد : مشخصات فنی تمامی خودروهای وارداتی در زمان ثبت سفارش توسط سازمان توسعه تجارت اخذ و به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ارسال می شود و در زمان اظهار تاییدیه نمایندگی های رسمی خودرو به صورت الکترونیکی از سازمان توسعه تجارت استعلام و تاییدیه نمایندگی ها به صورت الکترونیکی از طرف سازمان توسعه تجارت ثبت می شود . 

در زمان اظهار صاحب کالا کد ثبت سفارش را ارائه و تشریفات گمرکی خودروهای وارداتی بر اساس مشخصات فنی صورت می گیرد که قبلا مجوز ثبت سفارش برای همان خودرو با مشخصات فنی کامل از جمله شماره شاسی اخذ شده است . پس از تطبیق مشخصات فنی خودرو در زمان ترخیص نظر ارزیاب به صورت سیستمی ثبت و کاملا هوشمند با اطلاعات ثبت سفارش هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت تطبیق داده می شود و همان اطلاعات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی در اختیار مراکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .

بر این اساس و با عنایت به حذف گواهی‌نامه‌های کاغذی ؛ کلیه صاحبان کالا، مراکز شماره‌گذاری خودرو، دستگاه‌های اجرایی و سایر مراکز مربوطه می‌توانند جهت استعلام رسید پروانه الکترونیک خودروهای وارداتی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک در آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl مراجعه نموده و کلیه اطلاعات مورد نیاز را از این طریق کسب کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها