کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۴۳۳۷۵سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۵۳۶۳۵ بازدید

طلا در بازار جهانی پس از ریزش سنگینی که در معاملات روز گذشته داشت، روز سه‌شنبه در آستانه انتشار گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی ...

طلا در بازار جهانی پس از ریزش سنگینی که در معاملات روز گذشته داشت، روز سه‌شنبه در آستانه انتشار گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایران‌جیب از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۹.۲۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه حدود ۱.۴ درصد کاهش داشت که بزرگ‌ترین کاهش درصدی یک روزه از ۱۱ سپتامبر بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۷۹.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۲۱.۲۰ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۵.۴۰ دلار بسته شد.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، با توجه به این حقیقت که افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر قطعی است، ناظران بازار به دقت به لحن بانک مرکزی برای سیاستی که پس از دسامبر دنبال خواهد کرد، چشم خواهند دوخت.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و قیمت طلا را که سوددهی ندارد، تحت فشار قرار می‌دهد.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت: پس از این که جرول پاول جانشین وی به عنوان رییس بانک مرکزی آمریکا شد،  وی از سمتش در شورای مدیران بانک مرکزی استعفا خواهد کرد.

به گفته لومون جون، مدیر شرکت گلد سیلور سنترال در سنگاپور، این حقیقت که یلن اکنون تایید کرده بانک مرکزی را ترک خواهد کرد، اندکی به نوسان بازار اضافه می‌کند زیرا معامله‌گران تا زمانی که تاثیرات حضور رییس جدید بانک مرکزی و دیدگاه وی درباره روند سیاست پولی را ارزیابی می‌کنند، در معاملات‌شان تغییراتی خواهند داد.

معامله‌گران همچنین پس از این‌که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را تحت نظر دارند.

در سایر بازارهای مالی، دلار بخشی از رشدی که در معاملات آسیایی داشت را واگذار کرد اما همچنان در بالاترین حد یک هفته اخیر در برابر سبدی از ارزهای رقیب قرار دارد، زیرا ابهام سیاسی در آلمان یورو را تحت فشار قرار داده است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، در حالی که دلار پس از رشدی که در معاملات شب گذشته داشت ضعیف شده است، طلا رابطه معکوس با ارز آمریکا را حفظ کرده و به سطح بالاتری صعود کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۶.۹۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۲۸.۵۰ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد رشد کرد و ۹۹۱.۵۰ دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها