کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جیبوتی ایران را تهدید کرد


کد خبر : ۴۳۳۷۲سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۳۳۱۹۰۵ بازدید

دیروز اتحادیه عرب به درخواست عربستان درباره ایران نشستی فوری برگزار کرد. در این اجلاس وزیر خارجه جیبوتی ایران را تهدید کرد.

دیروز اتحادیه عرب به درخواست عربستان درباره ایران نشستی فوری برگزار کرد. در این اجلاس وزیر خارجه جیبوتی ایران را تهدید کرد.

اجلاس دیروز اتحادیه عرب درباره ایران با صدور قطعنامه‌ای علیه حزب الله لبنان و ایران به پایان رسید. محمد علی یوسف، وزیر خارجه جیبوتی، ریاست این اجلاس را برعهده داشت.

به گزارش روزنامه النهار، وزیر خارجه جیبوتی در این اجلاس گفته: "برای کشورهای عربی، سطح تهدید ایران به نقطه بی‌بازگشتی رسیده است. ما تصمیم گرفتیم که بر ارسال نامه‌ای به شورای امنیت و گوشزد کردن خطرات موشک‌های بالستیک ایران تمرکز کنیم."

محمد علی یوسف ضمن دعوت ایران به توقف "دخالت‌هایش در منطقه"، خواستار اتخاذ موضع جمعی توسط عرب‌ها برای مقابله با ایران شد.

وی افزود که "دخالت‌های" ایران در منطقه برای همه آشکار شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جیبوتی با تاکید بر لزوم وجود یک مکانیزم برای اقدام کردن در شورای امنیت، اعلام کرد که برای بررسی این مسئله با کشورهای عربی تماس خواهد گرفت.
 
محمدعلی، حزب الله و حوثی‌های یمن را "ابزار‌های" ایران دانست که کشتیرانی در تنگه باب المندب را تهدید می‌کنند.

شایان ذکر است که قبل از جنگ یمن، جیبوتی با ایران رابطه داشت و ساختمان پارلمان این کشور توسط ایران احداث و در سال 93 توسط علی لاریجانی افتتاح شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها