کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نقش ایران در دستگیری شاهزادگان عربستان!


کد خبر : ۴۳۳۶۵سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۴۰۱۲۱۲ بازدید

داستان بازداشت شاهزاده ها و بازرگانان سعودی توسط محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی عربستان سعودی، از آن دست اتفاقاتی بود که به دلیل بسته بودن ...

داستان بازداشت شاهزاده ها و بازرگانان سعودی توسط محمد بن سلمان، ولیعهد کنونی عربستان سعودی، از آن دست اتفاقاتی بود که به دلیل بسته بودن محیط رسانه ای عربستان سعودی، هر کسی ماجرایی از آن، برای خود تعریف می کند؛ اما روز گذشته، اسرائیل شامیر نویسنده یهودی، داستان مهیج تری از این اتفاق را در صفحه فیس بوک خودش گزارش داده است. وی در صفحه فیس بوکش نوشته، تمام افرادی که بازداشت شده اند، کسانی بوده اند که به دنبال سازش با ایران و در تلاش برای ایجاد صلحی فراگیر در خاورمیانه بوده اند و رابط این افراد با حکومت ایران نیز، شخص سعد حریری، نخست وزیر لبنان بوده است.

بر اساس این گزارش، شامیر می‌افزاید: آنچه در این میان اتفاق افتاد، این بود که آژانس امنیت ملی آمریکا، مذاکرات این افراد و سعد حریری را شنود کرده و آن را در اختیار محمد بن سلمان گذاشته است.

شامیر همچنین می‌افزاید، جراد کوشنر، داماد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، کسی بود که این شواهد را در اختیار ولیعهد عربستان گذاشت و در گفت وگوی طولانی که تا اوایل صبح هم ادامه داشت، او را به انجام چنین برخوردهایی متقاعد کرد که لازم است، با این افراد برخورد کند و در نهایت روز بعد، ولیعهد عربستان همه این افراد و البته سعد حریری را به نوعی بازداشت کرد.

این نویسنده می افزاید: سعد حریری به سرعت به ریاض فراخوانده شد و در آنجا وسایل ارتباطی از او گرفته و نطق استعفایش را برای او آماده کردند تا در تلویزیون العربیه بخواند. بدین ترتیب هم صحنه قدرت در عربستان سعودی به نفع بن سلمان یکپارچه شد و طرفداران صلح در منطقه در عربستان سعودی در محدودیت گرفتار شدند و هم فضا در عربستان سعودی به نفع اعراب تندرو و اسرائیل مساعد گشت.

فارغ از درستی یا نادرستی، ادعای اسرائیل شامیر، آنچه عملا به عنوان نتایج تحولات اخیر در عربستان به چشم می خورد، اولا تحکیم قدرت بن سلمان در این کشور و تضعیف حداکثری رقبا و مخالفان وی است؛ همکاری و همراهی با ایران هم که این روزها بهترین بهانه برای بسط اقتدارگرایی در همه کشورهای عربی در خاورمیانه است و از سویی دیگر نتیجه دیگر تحولات عربستان، تقویت افراط گرایان در این کشور، همراستا با سایر افراط گرایان عرب و البته رژیم صهیونیستی است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها