کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت 600 هزار تومانی هر کیلوگرم زعفران


کد خبر : ۴۳۳۵۹سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰:۳۲۱۰۴۱ بازدید

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت طلای سرخ تا 15 آذرماه ادامه دارد، گفت: قیمت هرکیلوگرم زعفران نسبت به ایام قبل از برداشت بین ...

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت طلای سرخ تا 15 آذرماه ادامه دارد، گفت: قیمت هرکیلوگرم زعفران نسبت به ایام قبل از برداشت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان کاهش یافته است.

علی حسینی در گفتگو با مهر با بیان اینکه برداشت زعفران حدودا از بیستم مهرماه در مناطق سردسیر آغاز شده و تا ۱۵ آذر نیز ادامه دارد، اظهارداشت: قیمت طلای سرخ نسبت به ایام قبل از برداشت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و در حال حاضر حداقل نرخ آن ۴ میلیون تومان و حداکثر قیمت آن ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.  

وی با اشاره به اینکه ورود محصول نو به بازار و عرضه زیاد دلیل کاهش قیمت زعفران است، گفت: درحال حاضر قیمت این محصول منطقی است و این شرایط باعث می شود بازارهای ما بیشتر باشد.  

عضو شورای ملی زعفران اضافه کرد: قیمت های بالا باعث می شود ما قدرت چانه زنی مان را از دست بدهیم.  

حسینی درباره وضعیت صادرات طلای سرخ نیز با بیان اینکه تا اتمام فصل برداشت نمی توان در این زمینه اظهارنظر قطعی کرد، افزود: رشدی که ما انتظار داشتیم در این زمینه ایجاد شود، هنوز اتفاق نیفتاده و خریداران مقداری احتیاط می کنند؛ باید ریشه یابی کنیم چگونه می توان بازار زعفران را توسعه داد.  

وی درباره پیش بینی میزان تولید، اضافه کرد: میزان تولید از سال گذشته کمتر نخواهد بود، سال گذشته میزان تولید حدود ۳۳۰ تن بود و امسال از این میزان بیشتر خواهد بود.  

حسینی ادامه داد: درحال حاضر سطح زیر کشت طلای سرخ در کشور بیش از ۱۰۰ هزار هکتار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها