کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سید حسن نصرالله: باید از حاج قاسم سلیمانی قدردانی کنیم


کد خبر : ۴۳۳۵۳دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰:۰۶۳۴۸ بازدید

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما باید از حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله خامنه‌ای و مسئولان ایران قدردانی کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم ...

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما باید از حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله خامنه‌ای و مسئولان ایران قدردانی کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم؛ چراکه این ایران بود که در کنار سوریه، عراق و لبنان ایستاد. قدرتی که داریم، با کمک ایران حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، متصل کردن مرزهای عراق و سوریه پیروزی است که وحدت سوریه را تحکیم می‌بخشد و طرح تقسیم سوریه ساقط شده است.

وی تاکید کرد: واشنگتن از پاکسازی مرزهای سوریه و عراق و متصل شدن این مناطق به یکدیگر ممانعت می‌کرد. آمریکا در البوکمال چه کرد، آمریکا هرکاری را که برای کمک به داعش می‌توانست انجام دهد، انجام داد و تنها کاری که نکرد این بود که به سمت طرف‌هایی که با داعش می‌جنگیدند، آتش نگشود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آمریکا پوشش هوایی را برای داعش در این منطقه فراهم کرد، داعش به صورت آشکارا فعالیت می‌کرد و نیروی هوایی آمریکا نیروهای داعش را بمباران نمی‌کرد و آمریکا به نیروی هوایی روسیه نیز اجازه حمله به داعش را نمی‌داد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی تهدید کردند که اگر روسیه داعش را هدف قرار دهد، آمریکایی‌ها نیروهای سوری را بمباران می‌کنند. آمریکا به نیروهای داعش اطلاعاتی ارائه می‌داد و جنگ الکترونیکی را برای پارازیت انداختن علیه نیروهای ضد داعش ترتیب داده بود. آمریکا تمامی تسهیلات را برای عقب نشینی نیروهای داعش فراهم کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: بالگردهای آمریکایی نیروهایی از داعش را خارج می‌کردند و این امر در چندین مکان رخ داد.

وی افزود: هم و غم آمریکایی‌ها این بود که داعش در البوکمال تا پایان پایداری کند و این امر شاهدی بر دست داشتن آمریکایی‌ها در حمایت از داعش است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: محور مقاومت توانست ظرف سال‌های کوتاهی داعش را شکست دهد؛ در حالی که آمریکایی‌ها می‌گفتند که از بین بردن داعش به ۳۰ سال زمان نیاز دارد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: این رسوایی آمریکا است، اردوغان که همپیمان آمریکا است، به صراحت و علناً اعلام کرد که آمریکا از داعش حمایت مالی می‌کند و ما به سخن اردوغان بسنده می‌کنیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در مقابل دستاورد بزرگ در البوکمال، من به تمامی نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت عراق و به برادران در دو تیپ زینبیون و فاطمیون و به سپاه پاسداران و به برادرانم در حزب الله تبریک و درود می‌فرستم. من به خانواده‌های شهدایمان در نبرد البوکمال که در جریان آن شهداء و زخمی‌های بسیاری دادیم، بسیار درود می‌فرستم.

وی افزود: به من اجازه دهید که از سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس بسیار قدردانی کنم. او در نبردهای بسیاری و نه فقط در نبرد اخیر حضور داشت.

سیدحسن نصرالله افزود: حاج قاسم سلیمانی در نبرد بوکمال از آغاز حضور داشت و در خطوط مقدم حاضر می‌شد و در معرض شهادت قرار داشت. وی تنها ظرف چند روز به دلیل فوت پدرش در نبرد حضور نداشت و سپس برای نظارت بر این دستاورد به بوکمال بازگشت. ما باید از حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله خامنه‌ای و مسئولان ایران قدردانی کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم؛ چراکه این ایران بود که در کنار سوریه، عراق و لبنان ایستاد. آن قدرتی که داریم، با کمک ایران حاصل شده است. زمانی که از خطر داعش رهایی یابیم، باید پس از خدا شاکر مخلوقات و در رأس آنها کشور ایران به ویژه سردار سلیمانی، این مرد بزرگ باشیم.

وی افزود: نبرد با داعش در پایان راه خود است. زمانی که برخی از کشورهای عربی با ترامپ در ریاض نشستی داشتند، تصمیم گرفتند که طرح‌هایی را برای از بین بردن داعش در سال ۲۰۱۸ تدوین کنند و ما در آن هنگام گفتیم که تا سال ۲۰۱۸ از داعش رهایی خواهیم یافت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: باید به فعالیت خود برای از بین بردن باقی‌مانده‌های نیروهای داعش ادامه دهیم؛ به ویژه این که ما می‌دانیم آمریکا روح تازه‌ای را در این تشکیلات خواهد دمید.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص نشست وزرای خارجه عرب گفت: می‌خواهم در مورد آن بخشی که مربوط به حزب‌الله است، صحبت کنم. آنها در نشست خود در مورد ایران، حزب‌الله و انصارالله صحبت کردند.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: این اتهام‌ها امری جدید نبوده است و قابل پیش‌بینی بود. ما در گذشته نیز این اتهام‌زنی‌ها را شنیده بودیم. این مسائل تنش‌زا نیست بلکه اسفبار است.

وی افزود: از زیبایی‌های تقدیر خداوند این است که در ساعاتی که نیروها از جمله حزب‌الله بوکمال را آزاد می‌کردند و در زمانی که ما داعش را بیرون می‌راندیم، آنها بیایند و حزب‌الله را یک سازمان تروریستی بخوانند. آنها ایران را به این امر متهم کردند که یک کشور حامی تروریسم است؛ در حالی که این ایران بود که در مبارزه با تروریسم نقش داشت. شما در کجا با داعش جنگیدید؟ عربستان در کجا با داعش جنگیده است؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین اظهار کرد: من به تلاش‌های برجسته نیروهای روسی نیز اشاره می‌کنم که با وجود خطرات، پشتیبانی هوایی را از نیروها ارائه داده‌اند.

وی افزود: روند اتهام‌زنی‌ها علیه حزب‌الله و ایران همان روند اقدامات آمریکا است. تمام کسانی که طرح آمریکا را در منطقه به شکست کشاندند، به نحوی با اتهام‌های تروریستی مجازات خواهند شد. چند روز قبل جنبش النجباء و گروه عصائب اهل‌الحق عراق را در لیست تروریست قرار دادند و در این لیست تمامی گروه‌های عراقی‌ که با داعش جنگیدند، قرار خواهند گرفت.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: همانند وضعیت یمن، لبنان و فلسطین، این مسأله کشورهایی را تهدید خواهد کرد؛ همان‌طور که لبنان را این‌گونه تهدید کردند که نامش را در فهرست تروریسم قرار می‌دهند. این یک روند طبیعی است و ما باید با رویکردی خردمندانه با آن مواجه شویم.

وی افزود: من به عرب‌ها و مسلمان‌ها می‌گویم که شما می‌توانید به اظهارنظرهای اسرائیلی‌ها پیرامون هماهنگی با کشورهای عربی به ویژه با عربستان گوش دهید. ما به اظهارات موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی بسنده می‌کنیم که گفته بود این امر تصادفی نیست که آنچه عادل الجبیر به زبان عربی می‌گوید، ما به زبان عبری می‌گوییم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: در مورد بیانیه وزرای خارجه عرب می‌گویم که این شورا حزب‌الله را مسئول توزیع موشک‌های بالستیکی خواند. زمانی که وزرا با این بیانیه موافقت کردند، آیا اطلاعاتی را به دست آورده بودند؟ این ادعا، سخیف و بی‌ارزش است. من به آنها می‌گویم که ما هیچ سلاح، موشک یا هفت‌تیری را به یمن، بحرین، کویت یا عراق نفرستاده‌ایم. ما هیچ سلاحی را برای هیچ کشور عربی نفرستاده‌ایم بله ما سلاح‌هایی را به فلسطین اشغالی فرستادیم و هر کس که ما را محکوم کند، در واقع خودش محکوم شده است. ما به سوریه نیز سلاح فرستادیم که فقط در این کشور می‌جنگیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها