کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این خودرو دیگر سمند نیست


کد خبر : ۴۳۳۱۳دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱:۲۸۱۸۶۰۷ بازدید

دنا حالا واقعا یک خودروی کاملا متفاوت از محصولاتی نظیر سمند، پژو پارس، سورن و دنای معمولی است که به سطحی گسترده از تغییرات و ...

11w4xslwip2g88bmm7.jpg

هفت صبح| دنا حالا واقعا یک خودروی کاملا متفاوت از محصولاتی نظیر سمند، پژو پارس، سورن و دنای معمولی است که به سطحی گسترده از تغییرات و قیمتی که احتمالا در محدوده 52 تا 55 میلیون تومان قرار دارد، تلاش دارد رقیب مستقیم بسیاری از خودروهای گران تر از خود باشد. در این رنج قیمتی البته رقیب کم نیست و علاوه بر انبوه کراس‌اوورهای چینی و هاچ بک‌های کره‌ای می‌توان خودروهایی بزرگتر، مجهزتر و البته مدرن تر را دید که تلاش دارند خریداران را به سمت خود جذب کنند اما اینکه موفق می‌شوند یا نه به شرایط آینده و نحوه معرفی محصولات برمی‌گردد. در کل به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها خلا حضور یک سدان نسبتا اسپورت ایرانی در بازار، حضور دنا توربوپلاس می‌تواند تکانی اساسی به این بخش داده و یاد و خاطره پیکان جوانان مدل ۱۳۵۳ را که نمونه اسپورت خودروی پیکان بود زنده کند.

چری آریزو5 توربو، لیفان 820، بسترن بی30 اتومات، رنو سیمبل و احتمالا پژو 301 از جمله مهم‌ترین خودروهایی هستند که در رنج قیمتی بالاتر، شباهت‌ها و نقاط قوت مشترکی با دنا پلاس توربوشارژ دارند. مزیت قیمتی دنا و داشتن برخی ویژگی‌ها اما کمک می کند تا این محصول موقعیت ویژه‌ای در بازار ایران بیابد.

به لطف یک موتور توربو که با کمک چند شرکت و موسسه تحقیقاتی آلمانی ساخته شده دنا این توان را به راننده می دهد تا قدرتی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری حدودا ۲۱۵ نیوتن‌متری را در دور ۲۰۰ تا ۴۸۰۰ را از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. این امکان جدید باعث می‌شود دنا بتواند در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا بیش از ۲۲۰ کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد. افزایش دامنه دسترسی به گشتاور در کنار به سازی جعبه دنده خودرو و استفاده از رینگ و لاستیک ۱۶ اینچی کمک کرده تا سریع‌ترین خودروی خودروی تولید ایران ضمن پایداری بهتر در مقایسه با نمونه ساده، محصولی هیجان‌انگیز باشد و بتواند بر رقبایی به مراتب گران‌تر از خود برتری یابد.

در بعد فنی تغییراتی که در موتور خودرو اعمال شده به کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت منجر شده و در عین حال، صدای موتور نیز به لطف عایق‌گیری بهتر نسبت به نمونه ساده تا حدی کمتر است. همچنین تقویت پنل‌های جانبی، درب ها ستون‌های جلو و عقب به همراه نصب 4 کیسه هوا باعث شده تا سطح ایمنی دنا توربوپلاس نسبت به رقبای هم‌رده به خوبی ارتقا یابد.

استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و جدید 5 پره در کنار پلاک قرمزرنگ توربو که روی گلگیر جلوی خودرو سمت راننده نصب شده کمک کرده تا نمونه توربو تا حدی متفاوت از سری پلاس معمولی به نظر برسد. فضای اتاق مدل توربوشارژ هم گرچه تغییر چندانی در مقایسه با دنا پلاس ندارد اما به لطف سردنده جدید، دور فرمان چرم‌دوزی شده، روکش‌های مخملی جدید برای صندلی‌ها و کفپوش‌های تازه که هردو به آرم توربوی قرمزرنگ مزین هستند کم و بیش حس اسپورتی‌ به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند.

پیش‌فروش دنا پلاس توربو از صبح امروز آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود قیمت نهایی این خودرو حدود 52 یا 53 میلیون تومان باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها