کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای بازسازی مناطق زلزله‌زده


کد خبر : ۴۳۲۱۷پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲:۳۵۴۰۰۲ بازدید

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آمادگی کامل داریم تا بلافاصله پس از آواربرداری بازسازی مناطق خسارت دیده را آغاز کنیم.
آمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای بازسازی مناطق زلزله‌زدهآمادگی قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: آمادگی کامل داریم تا بلافاصله پس از آواربرداری بازسازی مناطق خسارت دیده را آغاز کنیم.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سردار سرتیپ پاسدارعبادالله عبداللهی با اشاره به وجود برخی مشکلات در روستاهای خسارت‌دیده گفت: برخی روستاها ۱۰۰ درصد تخریب شده است، اما با تمهیداتی که صورت گرفته مشکلات چادر، پتو، تغذیه رفع شد و ما روزانه حدود ۱۵ هزار غذای گرم را بین مردم توزیع می‌کنیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه با تمهیدات لازم مشکل آب مصرفی نیز رفع شده است، افزود: ۱۰کامیون از سوی قرارگاه اقلام مورد نیاز مردم از قبیل چادر، پتو و لوازم مصرفی را بارگیری و بین مردم تقسیم کردند.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات مربوط به روستاها بوده که حوزه تقسیم‌بندی ما است. آواربرداری‌ها شروع شده و مشکل خاصی در تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات نداریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) با تأکید بر اینکه ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قبیل بیل مکانیکی، لودر، کمپرسی از سوی این قرارگاه به مناطق مختلف زلزله‌زده اعزام شد اذعان داشت: حدود۳۰ دستگاه آمبولانس نیز در مناطق مختلف حضور داشته و از لحاظ ماشین‌آلات مهندسی هیچ مشکلی نداریم و قرارگاه سازندگی پوشش لازم را صورت می‌دهد.

سردار عبداللهی ادامه داد: در پروژه مرزی که حدود ۶۵۰ کیلومتر را در دستور کار داریم و نیروی انسانی و ماشین آلات مربوطه تدارک دیده شده ولی باید به فکر اسکان دائمی مردم زلزله‌زده باشیم. همچنین با توجه به سردی هوا باید هر چه زودتر این مشکل از طریق مسئولان حل شود و فکری اساسی برای این منظور صورت گیرد.

وی افزود: بیش از ۱۶۰روستای بزرگ وجود دارد که برخی از روستاها بیش از ۱۶۰ خانوار در آنها مستقر هستند که برخی از آنها حدود۸۰ درصد تخریب شده است.

سردار عبداللهی در پایان گفت: دولت با تدبیر، سرعت بالا، زمان‌بندی کوتاه و تزریق منابع مالی و گسیل نیروی اجرایی به بازسازی مناطق بپردازد.

شایان ذکر است در پی وقوع زلزله یکشنبه‌شب در استان‌های کرمانشاه و ایلام، حدود ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی و ۵۰۰ دستگاه از انواع ماشین‌آلات کارگاه‌های مستقر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در این استان‌ها در همان ساعات اولیه برای امدادرسانی و آواربرداری و بازکردن راه های مواصلاتی عازم مناطق حادثه‌دیده شدند.

ارسال ۳ هزار تخته چادر،  ۵ هزار تخته پتو،  ۱۵ هزار تن و ۲۵۰ هزار آب معدنی به روستاهای حادثه‌دیده از جمله اقدامات قرارگاه در راستای کمک به زلزله‌زدگان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها