کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

4 دلیل مهم برای خریدن تلویزیون 4K


کد خبر : ۴۳۲۱۳پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۱۱۸۰۴۰ بازدید

اگر هنوز تلویزیون 4K نخریدید، حالا دیگر زمانش رسیده که چنین کاری را انجام دهید. در سال‌های اخیر، چنین تلویزیون‌هایی بسیار گران بودند و محتوای ...

اگر هنوز تلویزیون 4K نخریدید، حالا دیگر زمانش رسیده که چنین کاری را انجام دهید. در سال‌های اخیر، چنین تلویزیون‌هایی بسیار گران بودند و محتوای چندانی هم برای آن‌ها در دسترس نبود. اما هم‌اکنون اوضاع کاملا فرق کرده و بهتر است که به فکر خرید چنین تلویزیونی باشید. با ما همراه باشید تا دلایلمان را برای این توصیه شرح دهیم.


۱. قیمت‌ها بالاخره متعادل شده‌اند
 

uvjm6cbt999uhnae17ga.jpg

تلویزیون‌های ۴K تا مدت‌های زیادی قیمت بسیار بالایی داشتند، به همین خاطر چندان مورد استقبال قرار نمی‌گرفتند. اما قیمت این تلویزیون‌ها پایین آمده و با پرداخت مبلغی کمتر از ۳ میلیون تومان، می‌توانید یک تلویزیون ۵۰ اینچ ۴K با کیفیت را بخرید. مثلا می‌توانیم به تلویزیون ۵۰ اینچی سامسونگ مدل ۵۰KU7970 اشاره کنیم. این تلویزیون از رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ بهره می‌برد و فیلم‌های ۴K را به زیبایی هرچه تمام‌تر نمایش می‌دهد. علاوه بر این، از HDR هم پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تصاویر در این تلویزیون زنده‌تر و شفاف‌تر باشند. از همه مهم‌تر باید به قیمت مناسب این تلویزیون اشاره کنیم که کمتر از ۳ میلیون تومان است.
 



2. دسترسی به محتوای ۴K زیاد شده است

n6ehs5jrtju59c3q80ch.jpg

تا یکی دو سال پیش، محتوای ۴K چندان زیادی در دسترس نبود و خرید تلویزیون ۴K کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسید. اما حالا انواع و اقسام فیلم‌ها و سریال‌ها با کیفیت ۴K در دسترس هستند و می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید. با توجه به گسترش تلویزیون‌های ۴K در ایران، بدون شک در آینده‌ی نزدیک در ایران هم شاهد ارائه‌ی فیلم‌های ۴K از جانب سرویس‌های استریم فیلم خواهیم بود.
 



۳. پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان از ۴K و HDR پشتیبانی می‌کنند
 

rgmjmcq3cvprkrazl3pd.jpg

با عرضه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس، حالا هر دوی مایکروسافت و سونی کنسول‌هایی دارند که کاربران با آن‌ها می‌توانند گیم‌هایی را با کیفیت ۴K و HDR بازی کنند. پلی‌استیشن ۴ پرو به‌اندازه‌ای قدرت دارد که می‌تواند از بازی‌های ۴K به همراه نورپردازی HDR پشتیبانی کند. ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس هر دو از بازی‌های HDR پشتیبانی می‌کنند. فرق آن‌ها این است که مدل گران‌تر قدرت کافی برای پشتیبانی از بازی‌های ۴K و HDR را دارد ولی کاربران با استفاده از مدل ارزان‌تر یعنی وان اس فقط می‌توانند در حالت HDR بازی کنند. البته این مدل قدرت کافی برای پشتیبانی از کیفیت ۴K بعضی از بازی‌ها را هم دارد، اما قدرت ارائه‌ی ۴K حقیقی را ندارد. مدل وان اس همچنین می‌تواند فیلم‌های ۴K را هم پخش کند.
 



۴. آینده در دست تلویزیون ۴K است
 

gdkx2z1kws3o5yc2xxq5.jpg

حتی اگر تصمیم ندارید از محتوای ۴K استفاده کنید، باز هم خرید تلویزیون HD کاری اشتباه است. زیرا در حال حاضر تفاوت قیمت چندان زیادی بین تلویزیون‌های HD و ۴K وجود ندارد و از این مهم‌تر، در آینده‌ی نزدیک کیفیت ۴K به یک استاندارد بدل می‌شود. چنین موضوعی شاید و اگر ندارد و به‌طور حتم در آینده‌ی نزدیک چنین اتفاقی خواهد افتاد. همانطور که روزی روزگاری تلویزیون‌های سنتی از دور کنار رفتند و تلویزیون‌های HD بازار را قبضه کردند، برای تلویزیون‌های ۴K هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد. دلیل آن هم این است که روزبه‌روز به تعداد فیلم‌ها و ویدیوهای ۴K افزوده می‌شود و میانگین اندازه‌ی تلویزیون‌ها هم رو به افزایش است. با افزایش اندازه‌ی تلویزیون‌ها، اهمیت رزولوشن آن‌ها هم بیشتر می‌شود؛ زیرا تماشای فیلم در تلویزیون‌های بزرگ با رزولوشن پایین اصلا تجربه‌ی خوشایندی نیست. / دیجی‌کالا مگ



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها