کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاسخ نیکزاد به جهانگیری درباره مسکن مهر کرمانشاه


کد خبر : ۴۳۱۷۳چهارشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۸۱۱۱۰۸ بازدید

وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری درباره پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله زده واکنش نشان داد.
پاسخ نیکزاد به جهانگیری درباره مسکن مهر کرمانشاهپاسخ نیکزاد به جهانگیری درباره مسکن مهر کرمانشاه

وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری درباره پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله زده واکنش نشان داد.

متن پاسخ علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه می‌آید؛

«"انالله و انا الیه راجعون"
  اتفاق ناگوار زلزله اخیر غرب کشور، سبب تاسف عمیق اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مردم عزیز ایران اسلامی و بخصوص مردم غیور و شریف غرب کشورمان و خانواده های عزادار جانباختگان و مجروحین ناچارم مطالبی را به استحضار مردم عزیزمان برسانم.

1-  در حالیکه همه نیروهای لشکری و کشوری، امدادی و سایرین مشغول امداد و نجات و اسکان موقت زلزله زدگان هستند، برخورد سیاسی و جناحی و غیر اخلاقی، جفا در حق مردم و زلزله زدگان می باشد و سیاسیون از آب گل آلود ماهی میگیرند .
2-  مسکن مهر، طرحی ملی و مبتنی بر قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن (مصوب مجلس شورای اسلامی) می باشد که در چارچوب مقررات و ضوابط فنی و با نظارت سازمان نظام مهندسی و براساس پروانه های صادره از سوی مراجع ذیصلاح و توسط پیمانکاران و انبوه سازان و سازندگان و تعاونی ها احداث گردیده است و براساس آمارهای صحیح و دقیق هیچ موردی از تخریب سازه ساختمانهای مسکن مهر در این زلزله ارائه نگردیده است و تنها در مواردی تخریب دیوارهای جانبی و دیوارهای داخلی تعدادی از ساختمانها که (توسط شرکت تعاونی مشاغل آزاد احداث گردیده ) گزارش گردیده است که در جای خود لازم است بررسی و علت یابی گردد.

3-  اینکه معاون اول محترم رییس جمهور بر خلاف واقعیت اعلام نماید که اکثر خانه های تخریب شده مربوط به مسکن مهر است بسیار تاسف آور و پرداختن به اغراض سیاسی در چنین شرایط بحرانی دور از شان مقامات عالی رتبه کشور است و در اولین ساعات وقوع زلزله بدون حضور میدانی چطور به این نکته کارشناسی رسیده است ؟ جای بسی تعجب و حیرت است .

4-  از مجموع 88840  واحد مسکن مهر شهری و روستایی احداثی در استان کرمانشاه  در دولت نهم و دهم تنها دیوارهای تعدادی از واحدهای مسکونی دچار آسیب گردیده و این در حالی است که درهمین منطقه تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی تخریب گردیده و فرو ریخته است و اشاره مقامات رسمی دولت به عمومیت تخریب ها در مسکن مهر دور از واقعیت است.

5-  بنابر آمارهای رسمی از مجموع 432 عزیزی که در این حادثه دلخراش جان باخته اند، تنها 2 نفر از ساکنین واحدهای مسکن مهر بوده اند و بزرگنمایی برخی افراد نسبت به تلفات و خسارات ناشی از مسکن مهر جای تاسف دارد در این حادثه با توجه به اینکه بالغ بر 30500 واحد شهری و روستایی تخریب شده است اگر گفته معاون اول صحیح می باشد باید عمده تلفات در مسکن مهر می بود آیا این چنین است؟

6-  با وجود شدت 7.3 ریشتری زلزله از این منطقه، با عنایت به نوسازی 37000 واحد مسکن روستایی در دولت نهم و دهم، خوشبختانه تلفات و خسارات ایجاد شده در روستاها به حداقل رسیده است اگر بازسازی مسکن های روستایی در دولت نهم و دهم در استان کرمانشاه نبود تکرار غم بار تلفات زلزله بم با 6.5 ریشتر بیش از 26 هزار جانباخته و دهها هزار مجروح دور از انتظار نبود
7-  متاسفانه معاندان و مغرضان با انتشار تصاویر خرابی های ایجاد شده توسط تروریستها در سوریه و مصر در تلاش هستند تا این خرابی ها را به مسکن مهر نسبت دهند که انتظار می رود دستگاهای مسئول با روشنگری از این اقدام غیر اخلافی ممانعت نمایند.

8-  دولت مردان بدانند که از عمر دولت شان نزدیک به 5 سال گذشته است بجای پاس دادن همه ی نابسامانی ها به دولت گذشته از عملکرد خودشان بگویند و رئیس محترم دولت هم بداند پروژه اعلامی تان در کرمانشاه را تعاونی مسکن مشاغل آزاد ساخته است نه دولت قبلی ، دولت قبل تسهیلات ارزان قیمت و زمین ارزان به افراد واجد شرایط طبق قانون واگذار نموده است . آیا اگر 88840 واحد مسکن مهر شهری و روستایی ساخته نمی شد و مردم در ساختمان غیرمسکن مهر و غیر مقاوم اسکان می یافتند ویرانی آن مسکن ها فاجعه مصیبت بار بر مردم بوجود نمی آورد ؟

9-  اکنون زمان تمرکز بر امداد و نجات و رساندن آب و برق تامین نیازهای اولیه زلزله زدگان عزیز از جمله پتو و غذا و پوشاک و لوازم گرمایشی می باشد و پرداختن به تسویه حسابهای سیاسی دور از جوانمردی است.

انشاالله خداوند با همه ما با نیات و اعمالمان رفتار کند و مردم بزرگ ایران را از این امتحان سر بلند بیرون آورد.

- تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها