کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت باز هم کاهش یافت


کد خبر : ۴۳۱۶۸چهارشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۴۳۵۰۱ بازدید

پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی تردیدهایی را در مورد کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار انرژی در طی چند ماه گذشته مطرح کرد، قیمت نفت بعد ...

پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی تردیدهایی را در مورد کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار انرژی در طی چند ماه گذشته مطرح کرد، قیمت نفت بعد از کاهش در جلسه گذشته، امروز نیز شاهد افت بیش از یک درصدی بود.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی تردیدهایی را در مورد کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار انرژی در طی چند ماه گذشته مطرح کرد، قیمت نفت بعد از کاهش در جلسه گذشته، امروز نیز شاهد افت بیش از یک درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 77 سنت، معادل 1.24 درصد کاهش به 61 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 60 سنت، معادل 1.1 درصد افت به 55 دلار و 10 سنت رسید.

کاهش قیمت ها بدان معناست که قیمت شاخص های مهم نفتی هم اکنون نسبت به بالاترین رقم ها از سال 2015 تاکنون که هفته گذشته به ثبت رسید، حدود 5 درصد افت کرده است.

سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا در این باره گفت: «پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی چشم اندازی تیره و تار را برای آینده نزدیک پیش بینی کرد، قیمت نفت به شدت کاهش یافته است... این کاهش قیمت به دلیل به راه افتادن جو فروش به قیمت پایین در بازار سایر کالاها، شدت بیشتری یافته است.»

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی اش از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری و سال آینده میلادی را 100 هزار بشکه کاهش داده و به 1.5 میلیون بشکه در سال 2017 و 1.3 میلیون بشکه در سال 2018 رسانده است.

این کاهش پیش بینی رشد تقاضا بدان معناست که مصرف نفت آنگونه که بسیاری انتظار داشتند، در سال آینده از مرز 100 میلیون بکشه در روز عبور نخواهد کرد، در حالی که پیش بینی می شود میزان عرضه از این رقم فراتر برود.

این در حالی است که اوپک در گزارش جدید خود که دو روز پیش منتشر شد پیش بینی کرده که میزان تقاضا برای نفت شاهد رشدی قوی خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها