کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بریده‌شدن پای نامحرمان از بازار ساخت‌ و ساز


کد خبر : ۴۳۱۵۱سه شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸:۴۰۵۵۰۸ بازدید

به دنبال تبعات ویرانگر زلزله‌ شامگاه یکشنبه بر منازل مسکونی شماری شهروندان کرمانشاهی، مسئول نهاد صنفی کارگران ساختمانی کشور از ...
بریده‌شدن پای نامحرمان از بازار ساخت‌ و سازبریده‌شدن پای نامحرمان از بازار ساخت‌ و ساز

ایلنا- به دنبال تبعات ویرانگر زلزله‌ شامگاه یکشنبه بر منازل مسکونی شماری شهروندان کرمانشاهی، مسئول نهاد صنفی کارگران ساختمانی کشور از مسئولان وزارت وزیر مسکن، راه و شهرسازی خواستار بریده شدن پای نامحرمان از حوزه ساخت و ساز کشور شد.

«اکبر شوکت» رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور در  با اشاره به حادثه کشته و مصدوم شدن صدها نفر از هم وطنان در حادثه زلزله در شهرستان های قصر شیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب، در ابتدای نامه خود به وزیر مسکن، راه و شهرسازی آورده است: باید نسبت به قطع پای نامحرمان در حوزه ساخت و سازاقدام کنید چرا که این افراد کیفیت و رشد را فدای ثروت اندوزی خود کرده‌اند.

در ادامه این نامه آمدهاست: چه معنا دارد که یک کارخانه‌دار یا بازاری یا دولتی یا هر شغل دیگری که تخصص شغلی‌اش  کاری به جز مسکن است در ساخت وساز ورود پیدا کند؟ دغدغه اصلی این افراد فقط افزایش سود در بخش مسکن است و این فرایند مخرب نتیجه‌ای جز عقب ماندگی معماری و سازه مسکن  ندارد.

شوکت در دنباله نامه خود به تشریح دلایل تولید مسکن‌های نا‌ایمن در دولت‌های گذشته پرداخت و تاکید کرده است که ظاهرا این مدیریت ناصحیح  همچنان بخشی از سیاست‌های فعلی این وزاتخانه تلقی می‌شود.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور راهکار خروج از این وضعیت را تعویض نقش پر‌رنگ کنونی دلالان بزار ساخت و‌ساز با تشکل‌های صنفی فعال در حوزه ساختمان عنوان کرده و آورده است: در این سالها که دلالان به حاکمان بلا منازع بازار ساخت و ساز کشور تبدیل شده‌اند، با حجم انبوهی از پروژه‌های ساخت و ساز روبرو بوده‌ایم که به جای هفت سال تنها سه سال برای ساخت آنها زمان صرف شده است.

در ادامه این نامه آمده است: ظرفیت نظارتی و ظرفیت برنامه ریزی کشور گنجایش این حجم عظیم از ساختمان سازی به اسم مسکن مهر را نداشت و باعث شده است تا در نقاط مختلف کشور مسکن‌هایی بدون مطالعه کارشناسی شده و با نقشه های تکراری، به دور از روحیه یک مسکن ایرانی اصیل و بدون نظارت کافی و فاقد کیفیت ساخته شود.

شوکت نتیجه نبود ظرفیت نظارتی و ظرفیت برنامه ریزی در تولید مسکن را فاجعه پیش آمده برای مردم در زلزله اخیر دانسته و در قسمتی از نامه خود اضافه کرده است: در اولین زلزله در کرمانشاه، شاهد شکست مفتضحانه کیفیت این نوع ساخت وساز بودیم که نشان داد مشت، نمونه از خروار است.

رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری کشور سپس تاکید کرده است:در مرحله بعد باید با الزاماتی به مهندسان ناظر در این پروژه ها تعلیم داد که حرفه نظارت بر اجرای پروژه‌های ساخمانی شامل چه مراحلی می‌شود، حتی در صورت لزوم باید در ارتباط با کیفیت نامرغوب پروژه‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، متخلفان احتمالی را به دادگاه کشانید تا همه بفهمند که نباید با جان انسانها بازی کرد.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور در ادامه این نامه یادآور شده است: اتفاقی که در جریان زلزله کرمانشاه بر سر خانه‌های مسکونی مردم آمد، فاجعه‌ای است که در آن که از شخص خودم به‌عنوان مسئول کارگران ساختمانی کشور تا وزیر مسکن و سایر نهادهای دیگر مقصریم و باید به سهم خود در قبال خونهای ریخته شده جواب دهیم.

شوکت در پایان تاکید کرد که سپردن امور اجرای پروژه‌ها ساختمانی به افراد غیر متخصص موجب شده‌است تا کارگران ساختمانی بیکار شوند، به صورتی که حتی ساخت مسکن مهر نیز کمی به حل مشکل بیکاری آنها نکرد و حال هم باید پاسخگوی مشکلات معیشتی آنان باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها