کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

14 استان‌ کشور لرزیدند + جزئیات


کد خبر : ۴۳۰۶۷دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷:۲۴۲۱۳۷ بازدید

زلزله‌ وسیعی که برخی استان‌های کشور را لرزانده تاکنون 6 نفر کشته و 50 نفر مصدوم در پی داشته است.

74w0sh8l2ee9iwv18yuf.jpg

ایلنا- شامگاه امشب استان‌های خراسان‌رضوی، تهران، کرمانشاه، فارس، لرستان، همدان، ایلام، زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، قزوین، خوزستان، اصفهان، بوشهر و اردبیل لرزیدند. 

براساس این گزارش و بنا به اخبار دریافتی، شدیدترین کانون این زلزله در استان‌های کرمانشاه و ایلام بوده است.


دستور شخص رییس‌جمهور برای پیگیری ابعاد زلزله

رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور از آمار بالای مجروحان زلزله در قصر شیرین خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از دستور شخص رییس‌جمهور برای پیگیری ابعاد زلزله در کشور به در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: وزیر کشور نیز دستور ویژه‌ای برای پیگیری ابعاد زلزله به مدیریت بحران داده است. در حال حاضر شورای مدیریت بحران در استان کرمانشاه تشکیل شده و استان‌های همجوار نیز برای ارائه خدمات درمانی و امدادرسانی در حالت آماده‌باش هستند.

نجار متذکر شد: در ارتباطی که با فرماندار قصر شیرین داشتم، وی گفت تعداد مجروحان قابل توجه اعلام شده و احتمال اینکه تعدادی زیر آوار باشند، وجود دارد. در حال حاضر از تعداد تلفات و مجروحان احتمالی سایر استان‌ها اطلاعی نداریم اما در حال پیگیری هستیم. رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه کشور آماده امدادرسانی است، تاکید کرد: مردم خونسردی خود را حفظ کنند.


 تیم‌های هلال‌احمر در حالت آماده‌باش
مردم نگران نباشند/ تیم‌های هلال‌احمر در حالت آماده‌باش
به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تیم‌های هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند. او ادامه داد: مردم نگران نباشند. به علت عمق کم زمین‌لرزه این زلزله در سایر استان‌ها احساس شده است.


قطع برق قصرشیرین میزان خسارات را غیرقابل تشخیص کرده است

فرماندار قصر شیرین درباره تعداد مجروحان و کشته‌های حادثه زلزله بیان داشت: تا این لحظه 25 نفر مجروح و 2 نفر کشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرامرز اکبری درباره زلزله غرب ایران و وضعیت قصر شیرین بیان داشت: زلزله‌ای که دو ساعت پیش اتفاق افتاده تعدادی از شهرهای استان از جمله قصر شیرین و سرپل‌ذهاب را با خساراتی مواجه کرده است. در این نقاط برق قطع است و به همین خاطر میزان خسارات قابل تشخیص نیست.

فرماندار قصر شیرین در ادامه گفت: در دقایق اولیه حادثه همراه با تعدادی از اعضای ستاد بحران استان به مراکز درمانی مراجعه و به مداوای مجروحین کمک کرده‌ایم.

اکبری درباره تعداد مجروحان و کشته‌ها نیز بیان داشت: تا این لحظه 25 نفر مجروح و 6 نفر نیز کشته شده اند.


دستور وزیر کشور براى رسیدگى فورى به زلزله‌زدگان

دستور وزیر کشور به استاندار کرمانشاه براى رسیدگى فورى به مصدومان و زلزله‌زدگان
وزیر کشور دقایقى پیش در تماس تلفنى با استاندار کرمانشاه بر ضرورت بسیج همه امکانات و رسیدگی فوری به مصدومان و زلزله زدگان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانى‌فضلى در این تماس تلفنى گزارشی از آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان و میزان خسارات وارده به مناطق زلزله زده را دریافت کرد و از تمام نیروهای امدادی خواست با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه دیدگان اقدام و همه مساعی خود را برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان بکار گیرند.


مصدومیت 35 نفر در زلزله

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خالدی اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری در ثلاث بابا جانی کرمانشاه گزارش شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: تعداد 35 نفر در این زلزله مصدوم شدند. از این مصدومان 7 نفر از شهرستان سردشت، 20 نفر در سنندج، یک نفر در شوش و 7نفر در شهرستان ایلام بودند. بیمارستان شهدای سرپل ذهاب نیز در این زمین لرزه آسیب دیده است.


اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به همدان، کردستان و اراک

سرپرست اورژانس کشور گفت: 14 نفر مصدوم تاکنون در ارومیه اعلام شده؛ 2 مصدوم در سنندج؛ 10 مصدوم در شوش؛ یک مصدوم در ایلام گزارش شده است.

سرپرست اورژانس کشور درباره جزییات حادثه زلزله در کشور گفت: تیم‌های ارزیاب در آماده‌باش و در حال اعزام به دانشگاه‌های همدان، کردستان و اراک هستند. تیم‌های پشتیبان از همدان و ایلام به کرمانشاه اعزام شده‌اند.


مرز مهران در حالت اضطراری

مرز مهران در حالت اضطراری قرار گرفت/ چادرهای هلال احمر آماده اسکان زوار
فرماندار شهرستان مهران تاکید کرد: پس از وقوع زمین لرزه در استان ایلام، مرز مهران در حالت اضطراری قرار گرفته است.

مراد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ایلام، درخصوص وضعیت شهرستان مهران گفت: پس از وقوع زمین لرزه در استان ایلام، مرز مهران در حالت اضطراری قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه هلال احمر در مرز مهران در حال چادر زدن برای زوار است، اظهار داشت: متاسفانه در پی وقع این زلزله تعدادی از ساکنان شهر مهران دچار مصدومیت شهر شده‌اند. 

فرماندار شهرستان مهران افزود: این زلزله به تعدادی از منازل شهر مهران نیز آسیب‌هایی وارده کرده است. 

ناصری عمق زلزله شهرستان مهران را 3.6 دهم ریشتر اعلام کرد.


شاهین فتحی خبر داد:
اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌‌احمر به قصر شیرین

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال‌‌احمر به قصر شیرین
معاون عملیات هلال احمر گفت: عازم کرمانشاه هستیم تا بتوانیم گزارش‌های کامل‌تری را ارائه کنیم.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به مناطق استان کرمانشاه ازجمله شهرهای قصرشیرین اعزام شدند. تعدادی از شهرهای کرمانشاه درگیر این حادثه بودند و گزارش‌های اولیه حاکی از این است که برق تمام روستاهای اطراف قصر شیرین و کرمانشاه قطع و سیستم های مخابراتی دچار مشکل شده و برخی از روستاها خسارت دیدند.

تعطیلی مدارس کرمانشاه

در اثر وقوع زلزله مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به‌دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله، فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

گفتنى است، امشب ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۷.٢ ریشتر حوالی ازگله استان کرمانشاه را لرزاند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها