کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پایبندی به پیمان شراکت ترانس پاسیفیک حتی بدون آمریکا


کد خبر : ۴۳۰۲۸شنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴:۳۴۱۱۷۹ بازدید

خروج آمریکا از پیمان اقتصادی شراکت ترانس پاسیفیک منجر به شکست آن نشده است. 11 عضو دیگر این پیمان اعلام کرده‌اند که کماکان مایل به اجرای آن ...
پایبندی به پیمان شراکت ترانس پاسیفیک حتی بدون آمریکاپایبندی به پیمان شراکت ترانس پاسیفیک حتی بدون آمریکا

دویچه‌وله آلمان در گزارشی نوشت: خروج آمریکا از پیمان اقتصادی "شراکت ترانس پاسیفیک" منجر به شکست آن نشده است. 11 عضو دیگر این پیمان اعلام کرده‌اند که کماکان مایل به اجرای آن هستند. دولت ترامپ اعلام کرده که با هر کشوری به طور جداگانه حاضر به همکاری است.

رئیس جمهور آمریکا به طور کلی با پیمان‌های چندملیتی مخالف است و چنین پیمان‌هایی را به‌زیان آمریکا و بازار کار آن کشور ارزیابی می‌کند. دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات آمریکا اعلام کرده بود موضوع عضویت و همکاری این کشور در بسیاری از این پیمان‌ها را مجددا بررسی خواهد کرد و در صورت لزوم از این پیمان‌ها خارج خواهد شد. آمریکا از جمله اعلام کرده است که به حضور خود در پیمان "شراکت ترانس پاسیفیک" (TPP) خاتمه می‌دهد.

وزیران اقتصاد و بازرگانی کشورهای عضو این پیمان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه "اپک" (APEC) که در ویتنام برگزار شد، گرد هم آمدند و پیرامون زمینه‌های اجرایی "شراکت ترانس پاسیفیک" گفت‌وگو و رایزنی کردند.

ادامه کار حتی بدون آمریکا

وزیر بازرگانی و تجارت ویتنام، تران توان انه در نشست وزیران کشورهای عضو پیمان اقتصادی "شراکت ترانس پاسیفیک" گفت که همه کشورهای ذینفع به اساس توافقنامه اولیه این پیمان پایبند هستند.

متن قرارداد پیمان TPP هنوز به شکل نهایی برای امضای کشورهای عضو آن آماده نشده است. خروج آمریکا از این پیمان منجر به ایجاد تغییراتی در مضمون آن شده، اما منجر به شکست آن نشده است. وزیر بازرگانی و تجارت ویتنام در کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن تاکید بر حفظ مضمون پیمان یاد شده اعلام کرد که کشورهای عضو می‌توانند در صورت لزوم برخی از بندهای پیش‌بینی شده در این پیمان را نادیده بگیرند. به عنوان نمونه، کانادا خواستار آن شده است که در این پیمان و در چارچوب تجارت آزاد می‌بایست مسائل مربوط به دفاع از محیط زیست و همچنین حقوق شاغلان منظور شوند.

وزیر تجارت کانادا، فرانسوا فیلیپ شامپین پس از پایان گفت‌وگوها بر سر این پیمان به خبرنگاران گفت که توافق پیرامون یک برنامه مقدماتی حاصل شده است و از پیشرفت این مذاکرات ابراز خرسندی کرد.

۱۲ کشور پس از ۷ سال مذاکره در فوریه سال ۲۰۱۶ پیمان "شراکت ترانس پاسیفیک" را امضا کردند. اما این پیمان هنوز اجرایی نشده است. آمریکا اندکی پس از شروع کار دونالد ترامپ از این پیمان فاصله گرفت. در این پیمان از جمله کشورهای استرالیا، کانادا، شیلی، ژاپن، مکزیک، سنگاپور و ویتنام نیز عضویت دارند. این پیمان در واکنش به گسترش نفوذ اقتصادی چین پیش‌بینی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها