کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت ورق آهن در بازار تهران


کد خبر : ۴۲۹۰۷چهارشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۵۴۱۳۱۰ بازدید

بعد ازتب تند افزایش قیمت ورق اهن در چند ماه اخیر و شوکی که به بازار وارد شد، قیمت فعلی ورق سیاه و سایر مقاطع فولادی در ثبات نسبی ...

آهن‌پرایس- بعد ازتب تند افزایش  قیمت ورق اهن در چند ماه اخیر و شوکی که به بازار وارد شد، قیمت فعلی ورق سیاه و سایر مقاطع فولادی در ثبات نسبی هستند اما کماکان نوسانات قیمت وجود دارد نه به شدت قبل اما در حدی هست که بعضی مشتریان را در نهایی کردن خرید مردد کند. کاربرد فراوان  ورق اهن در صنایع مختلف، ساختمان سازی و سایر پروژه های عمرانی این مقطع فولادی را به محصولی پر تقاضا در بازار تبدیل کرده که تغیرات قیمتی آن همچون میلگرد در تصمیم گیری مشتریان برای اقدام به خرید و ضعیت کلی بازار تاثیر گذار است.

قیمت ورق اهن و دیگر ورق ها از جمله ورق روغنی ،ورق گالوانیزه و ورق رنگی علاوه بر بازار داخلی که از جمله عوامل آن که میتوان به تقاضا، سیاست های قیمت گذاری کارخانه ها، نرخ ارز و هیجانات بازار نسبت به اتفاقاتی سیاسی و... نام برد  از نوسانات بازار خارجی  هم متاثر است و همین امر پیش بینی آینده قیمت ورق های سیاه ( ورق st37) را کمی دشوار میکند. که البته با بررسی الگو های نوسان قیمت و در نظر گرفتن پارامتر های مربوطه میتوان چشم انداز نسبی از بازار داشت. البته باید مراقب غافلگیری های بازار ایران نیز باشیم! در کل افزایش و کاهش قیمت ورق اهن الگویی مشابه سایر مقاطع و حتی سایر اقلام موجود در بازارایران دارند به این صورت که افزایش 20 درصدی قیمت شکی را به بازار وارد می کند و کاهش 5 درصدی آن در جهت رفع اثر شک و برگرداندن آرامش به بازار رخ می دهد اما چیزی که این میان تغییر داشته در اصل فقط افزایش 15 درصدی قیمت ها بوده! با شرایط فعلی نباید انتظار بازگشت قیمت ها را به چند ماه پیش داشت و باید واقعیت موجود بازار را پذیرفت وبعد از بررسی های لازم،  نسبت به خرید ورق اهن و سایر مقاطع اقدام کرد. به تعویق انداختن پروژه ها، خود هزینه هایی را به مشتریان  تحمیل میکنند که ممکن است بیشتر از مجموع اختلاف قیمت ورق آهن برای مشتریان تمام شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها