کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اخذ دوباره مالیات بر ارزش افزوده از مشتری تخلف است


کد خبر : ۴۲۸۸۰سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۵۶۲۰۹۹ بازدید

معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی در برخی اقلام اقدام به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشتری می‌کنند که ...

معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی در برخی اقلام اقدام به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مشتری می‌کنند که قبلا مالیات آن توسط شرکت‌های تولید‌کننده پرداخت شده است، گفت: این کار تخلف است.

شهرام میراخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در گفت‌‌وگو با فارس در مورد " اخذ مالیات بر ارزش افزوده بطور مضاعف توسط واحد صنفی گفت: دریافت دوباره مالیات بر ارزش افزوده تخلف است. 

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با اشاره به گزارش‌های واصله بازار پیرامون نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزود: علیرغم هشدارها و اطلاعیه‌های سازمان‌های مسئول مبنی بر غیرقانونی بودن اخذ مالیات بر ارزش افزوده بطور مضاعف ، برخی واحدهای صنفی در راستای کسب سود‌های نامشروع، اقدام به اخذ مجدد مالیات در ذیل صورتحساب صادره می‌کنند.

شهرام میراخورلو در این خصوص تشریح کرد : متاسفانه کماکان برخی از تالارهای پذیرایی، سفره خانه‌های سنتی‌، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده و مکلف به اجرای این قانون هستند با سوءاستفاده از شرایط موجود و بی‌اطلاعی خریداران در بعضی از اقلام مورد عرضه خود نظیر انواع نوشیدنی (نوشابه و دلستر) و فرآورده‌های لبنی (دوغ و ماست) که مالیات بر ارزش افزوده در قیمت مصرف کننده آنها قبلاً توسط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است، دوباره از خریداران مالیات اخذ می‌کنند.

وی با استناد به مفاد ماده 57 قانون نظام صنفی و ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی، اینگونه اعمال را مـصـداق بارز گرانفروشی دانست و افزود‌: در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان با لحاظ اولویت و با انجام بازرسی‌ها با متخلفین برخورد می‌شود.

میراخورلو در توضیح اقدامات انجام شده درباره برخورد با واحدهای صنفی متخلف با اشاره به اینکه تمام تلاش بر این است که اجازه سوءاستفاده به برخی داده نشود ، بیان داشت: ضمن اطلاع رسانی مناسب جهت جلوگیری از اقدام احتمالی توسط فعالان اقتصادی مربوطه‌، این سازمان هماهنگی لازم را با دستگاه‌های ذیربط از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌های سراسر کشور ، اتاق‌های اصناف و نیز اتحادیه های مربوطه انجام داده و در صورت احراز تخلف ازسوی واحدهای موصوف در اخذ مالیات مجدد ، مراتب را جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی منعکس می‌کند.

میراخورلو گفت: مصرف‌کنندگان ضمن مطالبه صورتحساب در زمان استفاده از خدمات واحدهای صنفی مورد اشاره، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن 124 ، با سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع داده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه به شاکی اعلام شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها