کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

صعود قیمت جهانی نفت به بالای 64 دلار


کد خبر : ۴۲۸۷۹سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۵۵۹۷۵ بازدید

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دو علت اقدامات اخیر عربستان در دستگیری شاهزاده‌های سعودی و همچنین تشدید تنش‌های میان ریاض و تهران به ...

فارس- قیمت نفت در بازارهای جهانی به دو علت اقدامات اخیر عربستان در دستگیری شاهزاده‌های سعودی و همچنین تشدید تنش‌های میان ریاض و تهران به شدت افزایش یافت و به 64.32 دلار در هر بشکه فروخته شد.

قیمت نفت پس از اینکه بیشترین افزایش در 6 هفته گذشته را دیروز ثبت کرد، به روند افزایشی خود ادامه داد.

اقدام ولیعهد عربستان در دستگیری‌های گسترده به بهانه مبارزه با فساد در میان مقامات این کشور و تشدید تنش‌های میان عربستان و ایران از عوامل این افزایش عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت افزایش 64.32 دلار فروخته شد. بهای این نوع نفت روز گذشته 3.5 درصد افزایش یافته بود.

نفت خام آمریکا نیز با 9 سنت افزایش 57.44 دلار معامله شد. نفت خام امریکا روز گذشته 4 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد که بیشترین افزایش درصدی از اواخر ماه سپتامبر به شمار می‌رود.

هر دو شاخص نفتی امروز به بالاترین قیمت از نیمه سال 2015 رسیده‌اند.

محمد بن سلمان، پادشاه سعودی به منظور تقویت پایه‌های قدرت خود اقدام به دستگیری افراد خانواده سلطنتی، وزرا و سرمایه‌گذاران نظیر ولید بن طلال میلیارد سعودی کرده است.

این دستگیر‌های که به گفته یک مقام آگاه، بخشی از فاز نخست سخت‌گیری‌هاست، آخرین سری از گام‌های این شاهزاده سعودی برای سفت کردن جای پای خود در خانه است.

همچنین تنش‌های میان عربستان ایران شدت گرفته است. ائتلاف نظامی عربستان علیه حوثی‌های یمن اعلام کرده است تمامی راه‌های هوایی، دریایی و زمینی یمن را خواهد بست.

این اقدام به دنبال اصابت موشکی به ریاض در روز شنبه صورت خواهد گرفت. عربستان مدعی است که ایران مسئول درگیری‌های یمن است. امروز عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفت کشورش حق خودش می داند که به «اقدام خصومت‌آمیز» ایران پاسخ دهد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ گفت عربستان تهران را برای نتایج «جنگ‌های متجاوزانه» خود سرزنش می‌کند.

شان چنل، مشاور اوراق قرضه گفت: «یک درگیری بالقوه می‌تواند عرضه نفت را به خارج این منطقه محدود کند... ما ممکن است تا پایان سال شاهد افزایش قیمت نفت برنت به بالای 70 دلار و نفت خام آمریکا به بالای 60 دلار باشیم.»

علی‌رغم اقدامات ولیعهد عربستان، تحلیلگران می‌گویند که ریاض سیاست کنونی‌اش برای بالا بردن قیمت نفت را تغییر نخواهد داد.

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان گفت درحالی‌که در مورد توافق کاهش تولید رضایت وجود دارد، اما هنوز کار به طور کامل انجام نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها