کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفتگر کرجی زیرسقف همدلی نیکوکاران


کد خبر : ۴۲۸۱۱دوشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۳۹۴۳۷ بازدید

پرونده رفتگر پاکدست کرجی که پس از برق گرفتگی و خانه نشینی با شکایت صاحبخانه‌اش بازداشت شده بود، صبح دیروز با پرداخت چک نیکوکار البرزی ...

پرونده رفتگر پاکدست کرجی که پس از برق گرفتگی و خانه نشینی با شکایت صاحبخانه‌اش بازداشت شده بود، صبح دیروز با پرداخت چک نیکوکار البرزی توسط انجمن حمایت از زندانیان، بسته شد.«ر.ف» نیکوکار البرزی در عین حال با پرداخت 25 میلیون تومان ودیعه مسکن، خانه‌ای هم در حصارک کرج برای این مرد و خانواده‌اش اجاره کرد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، به‌دنبال درج گزارشی تحت عنوان «غبار بی‌مهری بر تن رفتگر درستکار» در صفحه حوادث «ایران» در مورخ سه‌شنبه 9 آبان، شاهد موجی از احساسات پاک مردم داخل و خارج و جمعی از مسئولان بودیم. از سوی دیگر دفتر سخنگوی دولت، استاندار البرز و جمعی از مدیران نیز برای کمک به وی اعلام آمادگی کردند.

اما دراین میان زوج نیکوکار البرزی که چند روز پیش نیز 37 زندانی بدهکار را پس از انتشار گزارش روزنامه ایران آزاد کرده بودند، گوی سبقت را در این کار خیر از دیگر نیکوکاران ربودند و پرداخت مبلغ 7 میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان اجاره معوقه و یک میلیون و 750 هزار تومان هزینه‌های آب، برق، گاز، شارژ و خسارت صاحبخانه را برعهده گرفتند.

 همچنین با واریز کمک مالی «ر.ف» به حساب انجمن حمایت از زندانیان البرز و با همت و پیگیری های «حاجی رضا شاکرمی» - دادستان استان - رفتگر کرجی با ضمانت لازم و پس از چند روز بازداشت به خانه‌اش بازگشت. این در حالی بود که صاحبخانه با وساطت خبرنگار روزنامه ایران، تنها پنج روز برای تخلیه خانه مهلت داده بود.

صاحبخانه رفتگر چه گفت؟

صاحبخانه مرد پاکبان، دیروز در جمع خبرنگاران گفت: خدا می‌داند که قصد بازداشت همسایه‌ام را نداشتم. بعد از نماز صبح هم همسرم از من خواست رضایت بدهم. چون فرزندانش بی‌قرار بودند و صدای گریه‌شان یک لحظه هم قطع نمی‌شد. اما باور کنید من هم چاره‌ای نداشتم، چرا که بازنشسته هستم و روی اجاره خانه‌ام حساب باز کرده‌ام. اما 16 ماه عقب افتادن اجاره، مرا با بحران مالی روبه رو کرد. قرار بود شهریور ماه پسرم ازدواج کند اما چون خانه‌ام تخلیه نشد عروسی‌اش عقب افتاد و با مشکلات پیچیده‌ای روبه رو شدیم. ضمن اینکه تا روز شنبه هیچ‌کس برای حمایت از این مرد به‌طور عملی وارد میدان نشده بود و همه فقط برای بازدید و دلجویی آمدند. حتی وقتی مستأجرم را از بازداشتگاه به اجرای احکام شورای حل اختلاف کرج آوردند، پیمانکار شهرداری هم خودش را رساند اما همین که وارد شعبه شدیم، به بهانه شرکت در جلسه‌ای، ترک‌مان کرد و رفت. خدا شاهد است همان جا دلم به بی کسی همسایه بدهکارم سوخت. هیچ‌کس ریالی برای پرداخت بدهی او کمک نمی‌کرد تا اینکه خبرنگار روزنامه ایران  ضمانت پرداخت پول و تخلیه خانه را پذیرفت و به من تعهد داد.

روزنامه ایران به فریادم رسید

«تنها کسی که زنجیر را از دست و پاهایم باز کرد، روزنامه ایران بود.» رفتگر نیمه شب‌های کرج، دیروز وقتی در برابر دوربین‌های خبرنگاران و عکاسان کرجی قرار گرفت دائم می‌گفت: «خدا، خبرنگاران روزنامه ایران را مأمور کرد تا به فریادم برسند.» او در حالی که دست‌هایش را رو به آسمان بلند کرده بود، گفت: چگونه بازداشت نبوده‌ام وقتی تمام مدارک موجود است؟ من هیچ گاه گزارش منتشر شده و گفت‌و‌گویم با روزنامه ایران را انکار و تکذیب نکرده ام. تا این لحظه هم هیچ حمایتی از شورای شهر و شهرداری دریافت نکرده‌ام و اگر برای پرداخت بدهی‌ام چک صادر شده است، به طور شفاف و واضح آن را در اختیار رسانه‌ها قرار بدهند تا مشخص شود چه کسی دروغ می‌گوید.

حمایت دستگاه قضایی البرز

«ر.ف» و همسرش سیده «م.ح» که بی‌ادعا و بی‌نشان با فرستادن نماینده خود از رفتگر درستکار حمایت کردند، در واکنش به برخی تبلیغات غیرواقعی در این باره گفتند: همان‌طور که تاکنون مقدمات آزادی صدها زندانی بدهکار را با عنایت خداوند متعال فراهم کرده ایم، بدهی «جعفر» نیز پرداخت شد و خوشحالیم که او از امروز پس از سپری کردن دو سال سختی و ناامیدی، شبی پرآرامش را در کنار خانواده‌اش خواهد داشت. این حمایت بدون توصیه و سفارش مسئولان شورا و شهرداری صورت گرفت و تنها با پیگیری‌های روزنامه ایران  و شاکرمی - دادستان - و فاضلیان - رئیس کل دادگستری - البرز عملی شد. براساس این گزارش، قرارداد اجاره خانه جدید «جعفر» و پرداخت بدهی وی به صاحبخانه قبلی اش، دیروز در حضور خبرنگاران صورت گرفت و او هم بلافاصله نقل مکان به خانه جدید را آغاز کرد. سایر بدهی‌های مرد رفتگر نیز از سوی سایر نیکوکاران پرداخت شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها