کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نظر رییس اتحادیه در مورد نوسانات اخیر طلا و سکه


کد خبر : ۴۲۷۶یکشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷:۴۶۴۳۳۶ بازدید

رئیس اتحادیه طلای کشور گفت: نوسانات قیمت طلا بین یک تا 2 درصد، نوسانات طبیعی و واکنشها به اتفاقات سیاسی و اقتصادی است و اکثر تحلیلگران اقتصادی روند قیمت طلا در کوتاه مدت را به سمت ثبات پیش بینی می کنند.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در خصوص علت تغییرات بهای طلا و سکه در بازار اظهار داشت: علت اصلی رشد قیمت طلا و سکه در داخل کشور افزایش 19 دلاری بهای جهانی طلا طی دو روز گذشته می باشد. 

وی در ادامه دلیل افزایش قیمت اونس طلا را ناشی از ضعیف شدن ارزش دلار ، افت ارزش شاخصهای سهام اروپا ، همچنین تهدید تحریم تجاری روسیه و ادامه اعتصابات در آفریقای جنوبی عنوان کرد و گفت: این عوامل منجر به تقویت بهای طلای جهانی و در نتیجه افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخل شده است.

کشتی آرای با اشاره به اینکه در 20 روز گذشته قیمت جهانی طلا از 1380 به 1300 دلار کاهش یافت تصریح کرد: طی دو روز گذشته که قیمت طلا و سکه در بازار داخل افزایش یافت و با هدفمندی یارانه ها همزمان شد، بسیاری از افراد این افزایش را به هدفمندی یارانه ها ربط دادند در صورتی که چنین چیزی نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور افزایش 15 هزار تومانی قیمت سکه از 950 به 965 هزار تومان را ناشی از افزایش 19 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی دانست و اذعان داشت: همزمان با افزایش قیمت جهانی طلا ، قیمت پلاتین هم 15 دلار افزایش یافت اما تغییرات بهای نقره جزئی بود و نسبت به طلا رشد چندانی نداشت.

وی در خصوص رونق بازار طلا و سکه در شرایط کنونی گفت: میزان تقاضای طلا وسکه که قبل از تعطیلات عید نوروز افزایش یافته بود بعد از روزهای شروع کاری سال جدید قیمتها تعدیل شد و تفاوت قیمتی که قبل از عید نوروز بود از بین رفت و در حال حاضر نوسانات و افزایش قیمت سکه بیشتر ناشی از افزایش بهای جهانی طلا و تابع هیجانات روزمره می باشد.

کشتی آرای در پایان در مورد پیش بینی روند قیمت طلا و سکه در بازار داخل عنوان کرد این روزها پیش بینی می شود اتفاق خاصی در حوزه های اقتصادی دنیا نباشد این نوسانات قیمت طلا بین یک تا 2 درصدی، نوسانات طبیعی و واکنشها به اتفاقات سیاسی و اقتصادی است و اکثر تحلیلگران اقتصادی روند قیمت طلا در کوتاه مدت را به سمت ثبات پیش بینی می کنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها