کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قصاص؛ فرجام قتل همسر برادر


کد خبر : ۴۲۷۵۸یکشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲:۰۹۶۴۳ بازدید

مردی که به خواسته برادرش همسر او را به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد.

شرق- مردی که به خواسته برادرش همسر او را به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد.

این پرونده که در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت از روز ٢٥ اسفند دو سال پیش به جریان افتاد. در آن روز مسئولان بیمارستانی در تماس با پلیس خبر دادند زنی ٢٨ساله به نام مریم بر اثر اصابت ضربات چاقو به‌شدت زخمی و به مرکز درمانی منتقل شده بود اما با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست داد.

وقتی کارآگاهان در بیمارستان حاضر شدند و شرح واقعه را از زبان پزشک شنیدند، تحقیقات خود را آغاز کردند. شوهر مقتول به نام رجب نخستین فردی بود که تحت بازجویی قرار گرفت. او که می‌گفت از نحوه قتل بی‌اطلاع است، ماجرا را برای پلیس چنین شرح داد: «حدود ساعت ١٠ صبح بود که از محل کارم با خانه تماس گرفتم. پسر سه‌ساله‌ام تلفن را جواب داد و وقتی از او خواستم گوشی را به مادرش بدهد، گفت مامان دعوا کرده. این جمله او مرا به‌شدت نگران کرد به‌همین‌دلیل به‌سرعت خودم را به خانه رساندم و با پیکر غرق در خون همسرم مواجه شدم. درحالی‌که ترسیده بودم مریم را در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان رساندم اما او خون زیادی را از دست داده بود و پزشکان نتوانستند برای نجات جانش کاری انجام دهند».

کارآگاهان که مطلع شده بودند فرزند خردسال مقتول شاهد این جنایت بوده، به پرس‌وجو از او پرداختند و فهمیدند این قتل توسط برادر رجب به نام کریم انجام شده است. به‌این‌ترتیب متهم بازداشت شد. او که راهی برای انکار قتل نداشت، وقتی تحت بازجویی قرار گرفت برادرش را مسبب این جنایت معرفی کرد و گفت: «من به خواسته رجب همسر او را کشتم».

متهم ادامه داد: «برادرم با همسرش اختلافاتی داشت تا اینکه از من خواست مریم را به قتل برسانم. من نیز قبول کردم. صبح روز حادثه او از محل کارش با من تماس گرفت و گفت وقت مناسبی برای انجام کار است. بعد از آن من به خانه او رفتم و زن برادرم را با ضربات چاقو زخمی و به‌سرعت فرار کردم البته فکر نمی‌کردم پسر او دست مرا رو کند و به این‌ سرعت دستگیر شوم».

در این مرحله از تحقیقات بار دیگر نوبت به رجب رسید تا پشت میز بازجویی بنشیند. او گفته‌های برادرش را انکار کرد و گفت: «صبح روز حادثه کارت بانکی‌ام را در خانه جا گذاشتم؛ به همین‌دلیل ساعت ٩:٣٠ صبح به منزل تلفن زدم و با همسرم صحبت کردم آن زمان مشکلی وجود نداشت اما نیم‌ساعت بعد وقتی دوباره زنگ زدم پسرم تلفن را جواب داد و من از ماجرای دعوا باخبر شدم».

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به بررسی تماس‌هایی که از تلفن محل کار رجب برقرار شده بود پرداختند و مطلع شدند این مرد روز حادثه هم به برادر و هم به همسرش تلفن زده است. اثبات این موضوع نشان‌دهنده صحت گفته‌های کریم بود به همین سبب رجب دوباره بازجویی شد و این بار قبول کرد قتل همسرش پیشنهاد او بود. متهم گفت: «من می‌خواستم به سفر خارج از کشور بروم اما زنم مخالف بود؛ او با خیلی از کارها موافقت نمی‌کرد درحالی‌که من می‌خواستم آزاد باشم. به‌همین‌دلیل به برادرم گفتم این کار را انجام دهد و او هم قبول کرد».

در ادامه تحقیقات صحنه قتل زن جوان بازسازی شد و پرونده بعد از تکمیل مراحل اولیه و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان خراسان رضوی فرستاده شد. متهمان هفته گذشته پای میز محاکمه رفتند. در این جلسه نماینده دادستان جرم کریم را مشارکت در قتل عمدی و اتهام برادرش را معاونت در قتل اعلام کرد و خواستار مجازات آنان شد. همچنین اولیای دم مقتول گفتند خواسته‌شان صدور حکم قصاص برای قاتل است. پس از آن وقتی نوبت به کریم رسید تا از خودش دفاع کند، پای همسر خودش را نیز به میان کشید و گفت: «زنم به مریم حسودی می‌کرد و با او اختلاف داشت به‌همین‌دلیل مرا برای انجام قتل تحریک کرد و در نهایت با خواسته برادرم این کار را انجام دادم».

او در حالی این ادعا را مطرح کرد که مدرکی علیه همسر خودش در پرونده وجود نداشت. در نهایت بعد از دفاعیات متهمان هیئت قضات وارد شور شدند و کریم را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کردند همچنین رجب نیز به ٢٥ سال حبس محکوم شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها