کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر


کد خبر : ۴۲۵۷۲سه شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۳۲۲۲۶ بازدید

عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و رئیس روس اتم آغاز شد.

عملیات گودبرداری واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و رئیس روس اتم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به بوشهر، عملیات گودبرداری ساختمان واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر با حضور علی اکبر صالحی و الکسی لیخاچف و رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در بوشهر، مدیران ارشد استانی و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

براساس اعلام مقامات سازمان انرژی اتمی حدود ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری از محل ساختمان واحد ۲ انجام شده است، اما هنوز بخش مهمی از گودبرداری باقی مانده است که امروز (سه شنبه) این عملیات دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، کلنگ زنی ساخت واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در ۲۰ شهریور ۹۵ انجام شد و در ۲۳ اسفند ماه ۹۵ عملیات خاکبرداری آغاز و تاکنون حدود ۱۰۰ متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است. حجم گودبرداری فونداسیون واحد ۲ (فاز اول) ۲۲۰ هزار متر مکعب است که تاکنون از این مقدار ۹۷٫۷۶۰ هزار متر مکعب گودبرداری انجام شده است.

براساس اعلام سازمان انرژی اتمی قرار است اولین بتن ریزی واحد ۲ مهر ماه ۹۸ انجام شود و تاریخ تحویل واحد ۲ دی ماه ۱۴۰۴ و واحد ۳ تیر ماه ۱۴۰۶ خواهد بود. قرار داد ساخت واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر ۱۰ ساله است و قرار است واحد اول طی ۸ سال و واحد دوم طی ۱۰ سال ساخته شود. پیمانکار این قرارداد شرکت اتم استروی اکسپرت است و شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران کارفرمای این قرارداد است.

به گزارش ایسنا، الکسی لیخاچف رئیس روس اتم برای اولین بار است که پس از انتصابش به این مقام به ایران می‌آید و برای اولین بار از ساختمان نیروگاه بوشهر بازدید به عمل می‌آورد.

آغاز عملیات گودبرداری واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر در حالی روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد روسی انجام می‌شود که قرار است فردا چهارشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حضور در نشست سه جانبه رئیسان جمهور ایران،‌ آذربایجان و روسیه به تهران بیاید.

روسیه تنها کشوری بود که با وجود فشارها و تحریم‌ها علیه ایران و دشواری خاص واحد اول نیروگاه بوشهر که قبلا توسط آلمان‌ها ساخته شده بود،‌ قبول کرد تا این واحد را بازسازی و راه اندازی کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها