کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امارات بزرگترین صادرکننده کالا به ایران شد


کد خبر : ۴۲۵۴شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶:۳۲۲۵۴۵ بازدید

با وجود تاثیر منفی تحریم‌ها بر حجم تجارت ایران و امارات در چند سال گذشته اما این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس توانست عنوان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران را در سال 1392 به خود اختصاص دهد.

 امارات در سال گذشته 11 میلیارد و 852 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد که از این نظر در صدر کشورهای صادرکننده کالا به ایران قرار گرفت. وزن کالاهای وارداتی از امارات به ایران نیز به بیش از شش میلیون تن رسید.

واردات ایران از امارات در سال قبل از نظر وزنی اگرچه 6.65 درصد کاهش یافت اما از نظر ارزشی 11.54 درصد رشد را تجربه کرد.چین، هند، کره‌جنوبی و ترکیه نیز رده‌های بعدی بزرگترین صادرکنندگان کالا را به ایران در سال گذشته به خود اختصاص دادند. این چهار کشور سال قبل به ترتیب 9.664، 4.310، 3.855 و 3.647 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کردند.

سهم سایر کشورها از واردات کالای ایران در سال قبل به 17.491 میلیارد دلار رسید.

بیشترین رشد واردات ایران در سال گذشته در بین پنج کشور فوق مربوط به هند به میزان 110.49 درصد بوده است.همچنین واردات ایران از دو کشور کره‌جنوبی و ترکیه به ترتیب 20.14 و 19.88 درصد کاهش یافت اما واردات از چین معادل 18.11 درصد رشد یافت.براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران، این پنج کشور در مجموع بیش از 65.59 درصد از ارزش واردات ایران را در سال قبل به خود اختصاص دادند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها