کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها با اغفال زنان جوان


کد خبر : ۴۲۴۷۹یکشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰:۳۲۶۹۲ بازدید

سارق حرفه‌ای که با فریب‌دادن زنان جوان از آنان برای سرقت از طلافروشی‌ها سوء‌استفاده می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما سرقت از یک طلافروشی ...

شرق- سارق حرفه‌ای که با فریب‌دادن زنان جوان از آنان برای سرقت از طلافروشی‌ها سوء‌استفاده می‌کرد، دستگیر شد.  به گزارش خبرنگار ما سرقت از یک طلافروشی در میدان پانزده خرداد – طبقه اول پاساژ خرداد روز ٢٧ مرداد به کلانتری بازار اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی حدودا ٤٠ساله به‌همراه زنی جوان وارد مغازه طلافروشی شده و در ادامه مرد میان‌سال در حالی‌که زن جوان در طلافروشی حضور داشته یک رشته دستبند به ارزش تقریبی چهارمیلیون‌و ٥٠٠ تومان را سرقت و فرار کرده است.  

صاحب طلافروشی بعد از معرفی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «در مغازه بودم که یک خانم جوان به‌همراه یک مرد، حدود ساعت پنج بعدازظهر وارد شدند. هر بیننده‌ای فکر می‌کرد آنها زن و شوهر یا خواهر و برادر هستند و آنها پس از ورود به مغازه درخواست یک دستبند یا گردنبند به ارزش تقریبی چهار تا ٥/٤ میلیون تومان کردند و من نیز دستبند و گردنبندها را مقابل آنها گذاشتم؛ زمانی‌که مشغول وزن‌کردن یکی از دستبندها بودم، آن مرد در یک لحظه با یکی از دستبندهایی که در دست داشت، از مغازه خارج شد و به پشت ویترین رفت و ناگهان ناپدید شد. تا آن زمان فکر می‌کردم این زن و مرد، زن و شوهر هستند اما ناگهان زن جوان مدعی شد آن شخص را نمی‌شناسد. بعد از آن به ١١٠ زنگ زدم و مأموران در محل حاضر شدند». زن جوان که به‌عنوان متهم دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برای فروش دستبند و انگشترهای خود به بازار بزرگ رفته بودم مردی حدودا ٤٠ساله با التماس و اصرار و قسم‌خوردن مرا راضی کرد تا برای خرید طلا برای مادرش که مدعی بود پیر و ناتوان است و امکان خروج از منزل را ندارد، او را همراهی کنم.

با یکدیگر به مغازه طلافروشی که گویا قبلا از سوی او شناسایی شده بود، رفتیم چون مغازه فاقد دوربین مداربسته بود؛ حالا که فکر می‌کنم متوجه شدم که این شخص بسیار حرفه‌ای بوده و بر کارش تسلط داشته است. پس از ورود به مغازه این شخص از مغازه‌دار درخواست دستبند کرد که فروشنده نیز تعداد چهار عدد دستبند را با قیمت‌های متفاوت در اختیار او گذاشت. بنا بر اصرار سارق، فروشنده برای توزین و تعیین قیمت دقیق دستبندها مشغول به انجام درخواست او شد و سارق نیز به صورت کاملا حرفه‌ای یکی از دستبندها را سرقت کرد و از داخل مغازه خارج شد طوری‌که نه من، نه فروشنده و حتی مشتری که داخل مغازه حضور داشت، متوجه خروج وی نشدیم». هم‌زمان با رسیدگی به پرونده اولیه، وقوع سرقت‌های مشابه دیگری در محدوده بازار تهران به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که در تمامی آنها فردی حدودا ٤٠ساله با حیله و ترفند، به‌همراه زنان عمدتا جوان به مغازه‌های طلافروشی مراجعه و در آنجا اقدام به سرقت طلاجات کرده است.  

یکی از زنان که فریب متهم اصلی پرونده را خورده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در ناصرخسرو قصد خرید سرویس آشپزخانه را داشتم که مرد ناشناسی به من مراجعه کرد و با خواهش و التماس گفت مادرش به‌تازگی از سفر زیارتی برگشته و می‌خواهد برایش طلا بخرد. آن‌قدر التماس کرد که نهایتا قبول کردم همراهش بروم. با یکدیگر وارد یک مغازه طلافروشی شدیم؛ یک خانم هم به‌عنوان مشتری در داخل مغازه حضور داشت. متهم یک دستبند برداشت. نفهمیدم دستبند را کی برداشت و ناپدید شد. فکر کردم پشت ویترین رفته اما آنجا نبود. زمانی‌که متوجه غیبتش شدم، خودم اولین نفری بودم که موضوع را به شخص طلافروش اطلاع دادم. آن سارق ماهرانه من را فریب داد و حالا بدون هیچ‌گونه گناهی گرفتار شده‌ام». کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد متهم در فریب زنان و سرقت از مغازه‌های طلافروشی بازار تهران، با بهره‌گیری از دوربین‌های مداربسته و بازبینی تصاویر زمان سرقت‌ها موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شدند. 

با شناسایی دقیق تصویر متهم از سوی مال‌باختگان و همچنین زنان جوانی که فریب او را خورده بودند، تصاویر متهم برای شناسایی در اختیار کسبه بازار تهران به‌ویژه بازار طلا قرار گرفت تا در صورت مشاهده او، بلافاصله موضوع را به کارآگاهان اطلاع دهند.  سرانجام روز پنجشنبه هفته گذشته کارآگاهان اطلاع پیدا کردند متهم به همان شیوه و شگرد مجددا قصد سرقت از یک مغازه طلافروشی در پاساژ خرداد را دارد که از سوی صاحب مغازه طلافروشی مورد شناسایی قرار گرفته است. مأموران بلافاصله با حضور در پاساژ خرداد، متهم را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.  متهم در همان اعترافات اولیه صراحتا به فریب زنان جوان با هدف سوءاستفاده از حضور آنها برای انجام سرقت‌هایش از مغازه‌های طلافروشی اعتراف و عنوان کرد این زنان هیچ دخالتی در سرقت‌های او نداشته‌اند. 

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به شیوه و شگرد متهم در فریب زنان جوان و انجام سرقت از مغازه‌های طلافروشی سطح شهر تهران به‌ویژه در محدوده بازار تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مال‌باختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند،  دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزدهم خرداد، جنب کلانتری ١١٣ بازار مراجعه کنند». 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها