کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توصیه‌هایی برای خرید چای ایرانی + قیمت‌ها


کد خبر : ۴۲۳۶۴چهارشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱:۰۷۳۲۸۹ بازدید

رئیس سازمان چای از خرید تضمینی بیش از 107 هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم چای ایرانی با کیفیت از حدود ...
توصیه‌هایی برای خرید چای ایرانی + قیمت‌هاتوصیه‌هایی برای خرید چای ایرانی + قیمت‌ها

رئیس سازمان چای از خرید تضمینی بیش از 107 هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم چای ایرانی با کیفیت از حدود ۱۵ تا بیش از ۴۰ هزار تومان است و حتی تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم معامله می‌شود که به مردم توصیه می‌کنیم که چای ایرانی کیفی را از برندهای مطرح خریداری کنند.

محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار تن از این محصول از تولید کنندگان خریداری شده که ارزشی بالغ بر ۲۰۲ میلیارد تومان داشته است. تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل حدود ۶۵ درصد  را پرداخت کرده‌ایم و مابقی آن نیز به زودی تامین و پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و مابقی آن درجه دو بوده است، افزود: میزان چای کیفی نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده ارتقای کیفیت چای ایرانی است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: گر چه توصیه می شود که مردم برای انتخاب چای ایرانی  به برندهای مشهور اعتماد کنند و سعی داشته باشند از این برندها چای ممتاز درجه‌ یک ایرانی را تهیه کنند اما چای دست ساز شمال نیز اگر توسط افرادی که دقیقاً می توانند میزان رطوبت و حرارت آن را به همراه دیگر پارامترها کنترل و تنظیم کنند، نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و حتی تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم معامله می شود.

روزبهان گفت: البته می‌توان به کارخانه‌های فراوری چای مطرح اعتماد کرد، چرا که آنها روی بسته‌بندی‌های خود عنوان می‌کنند که محصول مورد نظر چای ایرانی، خارجی یا مخلوطی از هر دو است و در صورت بروز تخلف در این زمینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد با آنها برخورد می کنند.

وی اعلام کرد: بازار چای ایرانی طی سال های گذشته رونق مناسبی داشته و در حال حاضر با وجود اینکه این محصول در نیمه اول تولید می‌شود و عمده مصرف آن در نیمه دوم سال صورت می‌گیرد بیش از ۵۰ درصد از چای ایرانی کارخانه‌ها فروخته شده است؛ بنابراین نگرانی برای بازار چای ایرانی وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها