کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتهامات بی‌اساس معاون ترامپ علیه ایران


کد خبر : ۴۲۳۴۴سه شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۳۲۳۷۵ بازدید

معاون رییس‌جمهور آمریکا در سالروز حادثه بمب‌گذاری در مقر نیروهای آمریکایی در بیروت مدعی شد که ترامپ به ایران هشدار داد. وقتی در تهران ...

معاون رییس‌جمهور آمریکا در سالروز حادثه بمب‌گذاری در مقر نیروهای آمریکایی در بیروت مدعی شد که ترامپ به ایران هشدار داد. وقتی در تهران توطئه حملات دیگری نظیر آنچه در بیروت اتفاق افتاد را می‌چینند، ما بیکار نمی‌نشینیم.

به گزارش پایگاه خبری استریتزتایمز متعلق به نیروی دریایی آمریکا، مایک پنس معاون رییس‌جمهور آمریکا در سالگرد بمب‌گذاری بیروت در سال ۱۹۸۳ که منجر به کشته شدن ۲۴۱ آمریکایی شده و یکی از دلایل آغاز جنگ علیه ترور بوده است، سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی مدعی شده این بمب‌گذاری در سال ۱۹۸۳ آغازگر جنگ جهانی علیه ترور بود و مدعی شد ترامپ هرکاری از دستش ساخته باشد، برای پایان دادن به تروریسم خواهد کرد و خروج از توافق هسته‌ای ایران هم از جمله این کارهاست.

پنس همچنین با تکرار ادعاهای رییس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ به ایران هشدار داد. ما بیکار نمی‌نشینیم وقتی در تهران توطئه حملات دیگری نظیر آنچه در بیروت اتفاق افتاد را می‌چینند.

به گزارش ایلنا، بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۳ اتفاق افتاد که در جریان آن ۲۴۱ نظامی آمریکایی، ۵۸ نظامی فرانسوی و ۶ غیرنظامی جان باختند. در این بمب‌گذاری حدود هزار کیلوگرم مواد منفجره با دو کامیون به داخل ساختمان‌های صلح‌بانان نیروهای چندملیتی در لبنان مخصوصاً تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی و نیروهای مسلح فرانسه منتقل و منفجر شد.

با وجود اینکه گروه جهاد اسلامی مسئولیت بمب‌گذاری را در آن زمان بر عهده گرفت، اما مسئولان وقت آمریکا تا امروز انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان گرفته‌اند و ادعاهایشان را مبنی بر حمایت ایران از عوامل این حادثه تا حدی است که مدعی دریافت غرامت از کشورمان هستند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها