کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکذیب شایعه دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی نیرو


کد خبر : ۴۲۳۴۲سه شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۵۲۳۰۲ بازدید

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با بیان این‌که وزیر پیشنهادی نیرو با قرائت بیانیه‌ای شایعه دوتابعیتی بودن خود را تکذیب کرد، از درخواست ...

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با بیان این‌که وزیر پیشنهادی نیرو با قرائت بیانیه‌ای شایعه دوتابعیتی بودن خود را تکذیب کرد، از درخواست اردکانیان از نمایندگان مبنی بر توجه به «مدیریت آب» بجای طرح به مسائلی همچون «جنگ آب» خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد: عمده مسائلی که ازطرف نمایندگان مطرح شد، مسائلی در حوزه‌های مختلف اعم از مشکل آب، نحوه مدیریت آب، نحوه توزیع آب بود.

وی گفت: همچنین در این جلسه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه انتقال، توازن، تعادل و توزیع آب در بین استان‌ها و پیشنهادات برای افزایش بهره‌وری آب، ابراز نگرانی در آب شرب به‌ویژه آب روستایی و ناتوانی برخی مدیران استانی در حوزه آب مطرح شد و در ادامه نیز نمایندگان، سوالات خود را درخصوص سیاست‌های سدسازی و نحوه پیشبرد این برنامه‌ها از وزیر پیشنهادی نیرو مطرح کردند.

نماینده اصولگرای پیشوا و ورامین ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه برگرداندن آب به چرخه مصرف اهمیت فراوانی دارد، برنامه وزارت نیرو در ارتباط با حوزه فاضلاب مورد سوال قرار گرفت. علامه بر آن، تولید برق به روش‌های نوین، تضمین خرید برق مراکز بخش خصوصی که اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق کرده‌اند، از سوی نمایندگان عضو فراکسیون مورد مطالبه قرار گرفت.

لزوم توجه به مدیریت آب و بازتعریف الگوی فعلی

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: آقای اردکانیان همچنین تاکید کرد که نه در کشور ما و در اغلب مناطق دنیا، آب کم نداریم و خداوند به اندازه کافی نعمت خود را به بندگان رسانده و می‌رساند مشکل در نوع مدیریت آب است. وزیر پیشنهادی نیرو با تاکید بر لزوم بازتعریف مدیریت آب و این‌که فقط وزارت نیرو متولی و مدیریت آب نیست،  گفت که مصرف‌کننده آب در یک آپارتمان هم در مدیریت آب مشارکت دارد و تغییر اقلیم و آب و هوا نباید ما را از پرداختن به مدیریت آب غافل کند.

دریافت تنها مجوز تحقیقاتی قنات از مجمع عمومی سازمان ملل ازسوی اردکانیان

وی  ادامه داد: اردکانیان در ادامه جلسه گفت که بحث فاضلاب یکی از مباحث و منابع مهم تامین آب است و تاکید کرد که موفق شده مجوز تنها موسسه تحقیقاتی قنات را از مجمع عمومی سازمان ملل برای ایران دریافت کند و معتقد است، قنات نقش مهمی در تامین آب کشور دارد.

عضو هیات رییسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه از  ظرفیت سرشار نیروهای انسانی متعهد، متخصص و نخبه در کشور به‌عنوان یکی از منابع مهم بهره‌گیری در مدیریت انرژی یاد کرد و ادامه داد باید تقاضا را نیز مدیریت کنیم و در حال حاضر مدیریت تقاضا هم‌تراز تولید آب است.

عملیاتی‌سازی موافقت‌نامه هیرمند در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو

نماینده اصولگرای پیشوا و ورامین در مجلس ادامه داد: وزیر پیشنهادی در این جلسه به درک بسیار بالای مردم از شرایط آب و برق و انرژی و اینکه مردم کاملاً در جریان اهمیت آب و انرژی هستند، اشاره کرد و اینکه این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است. آقای اردکانیان نیرو همچنین در این جلسه به اهمیت انتقال آب، حق‌آبه‌های مرزی، توزیع عادلانه و برنامه‌های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت که افتخار دارد که نام خود را در عملیاتی‌سازی موافقت‌نامه هیرمند ثبت کند.

نقوی حسینی اظهار داشت: به‌گفته اردکانیان اگر ما به مدیریت مصرف هم در حوزه کشاورزی و هم در حوزه آب شرب نپردازیم، مشکل حل نخواهد شد و تنها تولید آب و استحصال آب مشکل‌گشا نخواهد بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه با نمایندگان ولایی گفت که ما باید ساختار مدیریت را هم اصلاح کنیم و مشارکت همه مردم در مدیریت آب را طلب کنیم. شرق کشور و جنوب شرق کشور به لحاظ تامین آب اهمیت زیادی دارد و به حوزه امنیت ملی کشور مربوط می‌شود.

درخواست اردکانیان از نمایندگان؛ بجای طرح موضوع «جنگ آب» به «مدیریت آب» توجه کنیم

وی گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه از نمایندگان درخواست کرد که باتوجه به این‌که به مصلحت ما نیست که در محافل عمومی و به‌طور مکرر بحث جنگ آب، بحران آب و کمبود آب را مطرح کنیم، بنابراین لازم است بدون طرح این‌گونه مسائل، به این مسئله توجه داشته باشیم. اردکانیان گفت که شرایط آبی ما شرایط خوبی است؛ بنابراین باید به بهره‌برداری بهینه آب و مشارکت همه مردم در مدیریت آب بپردازیم، ما در حوزه تأمین آب هم بالادست هستیم و هم پایین‌دست، و این شرایط نسبت به سایر کشورهای دنیا، شرایط خوبی است و باید روی الگوی مصرف کار کنیم.

تاسیس دفتر مطالعات آب در سازمان ملل

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی اضافه کرد: اقای اردکانیان گفت که از حدود ۱۰ سال قبل به دانشگاه صنعتی شریف برگشته ولی از وی خواسته شد که دفتری در سازمان ملل برای مطالعات آب تاسیس کند که پس از مشورت با همه مسئولان کشور این درخواست را پذیرفته است. وزیر پیشنهادی نیرو گفت که در این زمینه، توصیه‌های مقام معظم رهبری، همیشه سرمشق فعالیت‌هایش بوده و افتخار می‌کند در این چارچوب کار کرده است.

اردکانیان شایعه دوتابعیتی بودنش را تکذیب کرد

نقوی حسینی در پایان با بیان این‌که موضوع دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی نیرو ازجمله مسائل مورد بحث در جلسه امروز بود، تصریح کرد: آقای اردکانیان همچنین درخصوص تابعیت و شایعه دوتابعیتی خود بیانیه قبلی خود را قرائت کرد و گفت اینجانب در طول تحصیلات تکمیلی، همکاری و کار در موسسه آب سازمان ملل فقط و فقط افتخار تابعیت ایران را داشته، دارد و خواهد داشت و تابعیت هیچ کشوری را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها