کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌دلیل فروش خودرو به ایران!


کد خبر : ۴۲۳۴۱سه شنبه، ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۵۵۱۸۱۳۱ بازدید

شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه ...
عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌دلیل فروش خودرو به ایران!عذرخواهی تویوتا از آمریکا به‌دلیل فروش خودرو به ایران!

تسنیم- شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه هندی این شرکت عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تلگراف، شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا به‌دلیل فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند توسط شعبه هندی این شرکت عذرخواهی کرد.

این خودرو توسط شرکت تویوتا کرلوسکار، موتور، شعبه شرکت تویوتا در هند، در سال مالی منتهی به 31 مارس 2017 فروخته شده است.

از فوریه 2013، دولت آمریکا شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور را از هرگونه معامله با ایران منع می‌کند. این تحریم‌های اقتصادی حتی بعد از تأیید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ در ماه جولای تداوم یافته است.

بر اساس قوانین آمریکا، شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همکاری دارند، باید هرگونه قرارداد و معامله‌ای را که بعد از 6 فوریه 2013 با نهادهای ایرانی منعقد کرده‌اند اعلام کنند.

تویوتا در اظهاریه تقدیمی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده که فروش این خودروی تویوتا به سفارت ایران توسط شرکت هندی وابسته به تویوتا «حدود 2 میلیون ین، معادل تقریباً یک میلیون و 140 هزار روپیه درآمد ناخالص عاید این شرکت کرده و میزان سود خالص تویوتا از این معامله ناچیز بوده است. تویوتا معتقد است این معامله شرکت تویوتا و شرکت‌های تابعه آن را در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌دهد».

در این اظهاریه تأکید شده که تویوتا کرلوسکار قصد دارد فروش خودرو به سفارت ایران را متوقف کند.

مشخص نیست که آیا شرکت ژاپنی مادر این دستور را به شرکت تویوتا کرلوسکار داده یا نه. این شرکت هندی دو کارخانه تولید خودروهای تویوتا با ظرفیت تولید بیش از 4 هزار دستگاه خودرو در سال دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها