کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشته شدن یک کولبر در منطقه مرزی سردشت


کد خبر : ۴۲۲۹۷دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۳۷۵۶۷ بازدید

به گفته فرمانداری سردشت در آذربایجان غربی شنبه (29 مهرماه جاری) در منطقه مرزی کانال نزدیک روستای «بیتوش» سردشت کولبر ...

به گفته فرمانداری سردشت در آذربایجان غربی شنبه (29 مهرماه جاری) در منطقه مرزی کانال نزدیک روستای «بیتوش» سردشت کولبر 24 ساله‌ای با نام "پشتیوان معین" دچار حادثه شد که به مرگ وی منجر شد.

فرماندار سردشت در باره جزییات بیشتر این خبر به پایگاه خبری کردستان فردا ، گفت: روز گذشته و درپی این حادثه خانواده این جوان کولبر که توسط نیروهای هنگ مرزی کشته‌شد به همراە تعدادی از شهروندان سردشت در اعتراض به کشتن کولبران مقابل فرمانداری شهرستان سردشت تجمع کردند.

نژاد جهانی افزود: خانواده داغدار این جوان با تعدادی از همشهریان در مقابل در فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و خواستار شناسایی مقصران این حادثه شدند.

وی با ابراز همدردی با خانواده داغدار کولبر کشته شده گفت: ما در چهارچوب قانون از خانواده این جوان حمایت می کنیم و مسئله را بررسی می‌کنیم . همچنین خانواده این جوان مرحوم می‌توانند از طریق مراجع قانونی پیگیر حق خود باشند و در این راه مانعی وجود ندارد .

 وی با اشاره به اینکه مردم سردشت و خانواده این جوان رفتار آرام و منطقی داشتندافزود: اگر بتوان در گفتار صادق بود و صادقانه وظایف و اختیارات قانونی خود را برای شهروندان تعریف کرد بهتر می‌توان خدمت کرد و انتظارات دور از وظیفه و اختیار هم به وجود نمی‌آید و مشکلات کمتر می‌شود.

 جهانی تصریح کرد: به طور قطع واکاوی اصلی هرکدام از این حوادث بصورت مجزا شرایط خود را دارد و باید در مراجع قضایی بصورت جزیی بررسی شود اما در هر حال و به هر دلیلی کشته شدن یک جوان موجب جریحه دار شدن احساسات هر انسانی می‌شود.

وی افزود: باید در نظر داشت که هر شهرستان شرایط ویژه خود را دارد و هدف و تلاش ما باید  برای بهره مندی بیشتر مردم از  تقویت بازارچه‌های مرزی و تلاش برای ایجاد بسترهای اشتغال پایدار باشد تا تمایل برای خروج کالا،  خارج از چارچوب مرزها به وجود نیاید و بتوان اشتغال زایی را برای این منطقه افزایش داد که در حال حاضر در دو معبر مرزی  حدود ۱۵۰۰۰ خانوار فعالیت می کنند.

کولبران بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان مشغول به کولبری هستند. و البته در معابر مرزی موقت  سردشت بار به وسیله دواب حمل می‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها