کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشف یک کیلو و 100 گرم ماده مخدر کریستال از داخل چمدان یک مسافر + تصویر


کد خبر : ۴۲۲۸۰دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۳۵۸۱۸ بازدید

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، موفق به کشف یک کیلو و 100 گرم ماده مخدر کریستال از داخل چمدان یک مسافر شدند.

skhzwa3qyx1pzo4lrb7v.jpg

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، موفق به کشف یک کیلو و 100 گرم ماده مخدر کریستال از داخل چمدان یک مسافر شدند.

مسافری که تبعه کشور افغانستان بود، قصد داشت یک کیلو و 100 گرم ماده مخدر کریستال را وارد کشور کند که توسط ماموران گمرک دوغارون کشف و ضبط شد. این مسافر مواد مخدر کریستال را با ظرافتی در جداره چمدان جاسازی کرده بود که با هوشیاری ماموران گمرک دوغارون و به کمک ایکس ری چمدانی کشف و متهم که تبعه کشور افغانستان بود تحویل مراجع قضایی شد.

دى متامفتامین هیدروکلرید یا به زبان عامیانه کریستال یک ماده قدرتمند، اعتیادآور، مخدر محرک و به شکل ترکیبى و مصنوعى است.  متامفتامین جزو دسته مواد گروه امفتامین به شمار می رود که دارای اثرات محرک بسیار خطرناکی بر روی مغز انسان است. کریستال به شکل بزرگ و شفاف و مانند کریستال هاى واقعى و به رنگ هاى صورتى، آبى و سبز یافت مى شود. 
این ماده همچنین به اسامى «مت»، «تینا» و در بعضى مواقع «آیس» و «شیشه» شناخته شده است.

گمرک دوغارون یکی از مجهزترین گمرکات به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترلی در مرز ایران و افغانستان است.  این گمرک براساس استانداردهای جهانی از سگ‌های موادیاب هم برای کشف مواد مخدر استفاده می‌کند.

گفتنی است که گمرک ایران رتبه نخست جهانی را در مبارزه با مواد مخدر در سال 2017 کسب کرده و ماموران گمرک در سال جاری میلادی براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک بیشترین تعداد کشف قاچاق مواد مخدر را داشته اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها