کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول قیمت و راهنمای خرید دوچرخه در بازار


کد خبر : ۴۲۲۷۹دوشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰:۱۶۳۷۹۳۷ بازدید

دوچرخه وسیله ای نام آشنا و پر هیجان است که بی شک با شنیدن اسمش به خاطرات کودکی سفر می کنیم. در آن زمان معمولا دوچرخه جایزه ای ویژه ...
جدول قیمت و راهنمای خرید دوچرخه در بازارجدول قیمت و راهنمای خرید دوچرخه در بازار

سینا واحدی/ خراسان- دوچرخه وسیله ای نام آشنا و پر هیجان است که بی شک با شنیدن اسمش به خاطرات کودکی سفر می کنیم. در آن زمان معمولا دوچرخه جایزه ای ویژه برای شاگرد اول شدن یا یک کار خوب بود. آن زمان هم مانند امروز دوچرخه ها تنوع خاصی نداشت و صرفا بر اساس اندازه دوچرخه ها تقسیم بندی می شدند. اما این روزها قدرت انتخاب برای دوچرخه زیاد و متنوع است، پس بهتر است برای رسیدن به بهترین انتخاب به این سوال پاسخ دهیم که از دوچرخه خود چه انتظاری داریم؟ مثلا باید مشخص کنیم می خواهیم مسیر منزل تا محل کار را طی کنیم، یا این که به کوه و دشت رفته و طبیعت گردی کنیم؟ اگر به این فکر افتاده اید تا برای فرزندتان دوچرخه ای جایزه بدهید یا برای گذران وقت و تفریح و ورزش به دنبال دوچرخه هستید، دخل و خرج امروز را دنبال کنید. بدون شک به شناخت شما برای انتخاب مناسب تر بین انواع مختلف دوچرخه ها کمک خواهد کرد.

انواع دوچرخه

اگر گذرتان به فروشگاه های جذاب و جالب دوچرخه فروشی افتاده باشد و شما هم مثل هر کسی محو انواع و اقسام دوچرخه شده باشید، این سوال برایتان پیش آمده که این همه دوچرخه چه تفاوت هایی با هم دارند. دوچرخه ‌ها با توجه به محیط‌ هایی که در آن استفاده می ‌شوند به دسته‌ های مختلفی تقسیم می ‌شوند، این انواع شامل دوچرخه های شهری، دوچرخه‌ های کوهستان، دوچرخه ‌های هیبرید، دوچرخه ‌های جاده‌ ای و کورسی و دوچرخه‌ های  Time Trial می شود. در واقع، در طراحی هر یک از این دوچرخه ‌ها ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده که آن دوچرخه را برای استفاده در محیط ‌های مختلف مناسب ساخته است.

دوچرخه شهری

می توان گفت دوچرخه های شهری پرکاربرد ترین انواع دوچرخه ها هستند. این نوع دوچرخه ها برای طی کردن مسافت های کوتاه شهری طراحی شده است و به منظور رهایی از مکان های شلوغ و کارایی بهتر و آسان تر از جنس های سبک مثل آلومینیم یا فیبر کربن ساخته می شوند. همچنین این دسته از دوچرخه ها دارای تایر های بدون آج هستند و نیازی به کمک فنر یا دنده ندارند اما بعضی از مدل ها دارای کمک فنر و دنده هستند که باعث افزایش قابلیت آن ها می شود، بدیهی است که این نوع همان دوچرخه های دنده ای معروف نام دارند. این دوچرخه ها در برخی موارد امکانات بیشتری را در اختیار دوچرخه سوار می گذارند. برای مثال بعضی از آن ها دارای محل بطری آب، ترک نشین، چراغ و بوق هستند که به کلاس و یا همان امکانات دوچرخه می افزایند. نکته ای که در خرید دوچرخه های شهری و یا مصارف عمومی باید به آن توجه کرد اندازه دوچرخه بر اساس سن دوچرخه سوار است به این ترتیب که برای خردسالان سایز 12 ، کودکان 16 ، نوجوانان 20 ، جوانان 24 و بزرگ سالان سایز 26 استفاده می شود. همچنین به دلیل امکان استفاده به مدت زیاد باید به نرم بودن زین دوچرخه نیز توجه کرد تا در استفاده از آن احساس راحتی داشته باشیم.

در واقع برای کاربری معمول داخل شهر می توان از تمامی انواع دوچرخه ها استفاده کرد، اما به واسطه نوع استفاده و میزان آن برای هر کسی می تواند متنوع باشد، اگر چه انواع دوچرخه شهری با مدل های دیگر مانند کوهستان یا تایم تریل متفاوت است، اما غالبا در انتخاب آن باید مراقب بود تا اشتباهی صورت نگیرد و بهترین دوچرخه برای استفاده شخص شما باشد. با توضیحاتی که داده شد اگر به دنبال دوچرخه‌ای با کیفیت، خوش رکاب و مستحکم می‌گردید ما به شما دوچرخه هیبریدی کراس مدلLizard  را پیشنهاد می کنیم. جنس بدنه این دوچرخه از فولاد مستحکم است و دارای کمک فنر جلو و سیستم 18 دنده دستی است که یک دوچرخه کامل را در اختیار شما می گذارد ولی این امکانات کمی موجب سنگینی وزن آن می شود، اگر با این مسئله مشکلی ندارید، می توانید این دوچرخه را با ضمانت نامه به قیمت 500 الی 550 تهیه کنید.

دوچرخه‌ های کوهستان

دوچرخه های کوهستان در بین مردم طرفدار زیادی پیدا کرده است، زیرا تایر این دوچرخه نسبت به دوچرخه شهری پهن تر بوده و دارای آج هایی است که باعث افزایش اصطکاک با زمین شده و از لیز خوردن دوچرخه جلو گیری می کند. جنس بدنه دوچرخه ‌های کوهستان مستحکم تر و قوی تر است و باید دارای دنده باشد تا بتواند از پس جاده‌های نا هموار و کوهستانی و مسیر های صعب العبور بربیاید. درباره دنده ها باید بدانیم که تعداد دنده ها در دوچرخه ملاک نیست بلکه بازه دنده ها مهم است و هرچه بازه دنده بلند تر باشد عملکرد بهتری خواهد داشت. دوچرخه‌های کوهستان مانند دوچرخه های شهری سریع نیستند اما دارای استحکام بیشتری هستند. در این نوع دوچرخه به علت داشتن دسته ‌های صاف دوچرخه سوار نیازی به خم شدن بر روی دوچرخه ندارد به همین دلیل بهترین انتخاب برای افرادی که کمر درد دارند، است. ما به شما دوچرخه کوهستان جاینت مدل RINCON LTD 26 را پیشنهاد می کنیم. برند جاینت یکی از بهترین و قدیمی ترین ها در صنعت دوچرخه سازی است. این دوچرخه از جنس آلومینیم آلوکس ساخته شده است که در عین سبک بودن وزن کمی دارد و با 21 دنده، سیستم پیشرفته ترمز و کمک فنر جلو می تواند یک انتخاب مناسب برای دوچرخه سواری در کوهستان باشد. این دوچرخه در بازار قیمتی حدود 900 هزار تا یک میلیون تومان دارد.

دوچرخه ‌های هیبریدی، ترکیب شهر و کوه

دوچرخه‌ های هیبریدی ترکیبی از دوچرخه‌ های کوهستان و جاده ای هستند که بهترین ویژگی های هر کدام از آن ‌ها را در خود دارند. پهنای تایر دوچرخه‌ های هیبریدی کم است و آج بلند ندارد و سریع تر از تایرهای کوهستان هستند و در مقابل دسته آن صاف و در امتداد زین است. از این دوچرخه در شهر و دامنه کوه ها می توان استفاده کرد. دوچرخه های هیبریدی از دوچرخه های معمول شهری کمی گران تر است، اگر می خواهید چیزی در حدود یک میلیون تومان برای دوچرخه هزینه کنید، دوچرخه جاینت مدل  Snap 21را پیشنهاد می کنیم. این دوچرخه از جنس آلومینیم درست شده است و دارای سیستم تعلیق قوی برای گرفتن ضرب سطوح ناهموار بوده و راحتی بیشتری در هنگام دوچرخه سواری خواهید داشت. Snap 21 دارای 21 دنده بوده که شما را در پیمودن مسیر های شیب دار کمک می کند.

دوچرخه ‌های جاده‌ ای و کورسی، مناسب حرفه ای ها

دوچرخه‌های جاده ای و کورسی برای حرکت با سرعت بالا بر روی سطوح صاف مانند جاده‌های آسفالت شده طراحی شده‌اند، یعنی اگر به دنبال این نوع دوچرخه هستید احتمالا یک دوچرخه سوار حرفه ای بوده و دوچرخه ها را به خوبی می شناسید. این مدل دوچرخه ها به دلیل نوع استفاده از آن ها بدنه ای نازک و سبک دارد و برای استفاده روی سطوح ناهموار مناسب نیست. نوع دسته این دوچرخه ها طوری طراحی شده است که دوچرخه سوار باید کمی خم شود و همین سبک نشستن موجب افزایش سرعت دوچرخه می شود. اگر می‌ خواهید مسیرهای جاده‌ ای صاف را با سرعت بالایی طی کنید دوچرخه ‌های جاده ای گزینه مناسبی برای شما هستند. برای این نوع از دوچرخه ها نیز پیشنهاد دوچرخه کورسی جاینت مدل 700 C Giant On Road SCR 1 یکی از گزینه های خوب بازار است. جنس بدنه این دوچرخه از آلومینیم بوده که علاوه بر استحکام، وزن کمی هم دارد. همچنین دارای 27 دنده است که برای مسیر های شیب دار مناسب است. این دوچرخه را می توانید با مبلغ حدود سه میلیون خریداری کنید.

دوچرخه‌ های  Time Trial، دوچرخه مسابقه

هدف از طراحی دوچرخه‌های Time Trial دستیابی به حداکثر سرعت است. این نوع دوچرخه برای مسابقات طراحی شده است و به همین دلیل طراحی و ساختار آیرودینامیکی در آن بسیار اهمیت دارد. برای رسیدن به بیشترین سرعت نیاز است که دوچرخه سبک باشد برای همین جنس بدنه دوچرخه های تایم تریل از تیتانیم یا فیبر کربن است و دلیل قیمت بالای این دوچرخه ها همین مواد مورد استفاده در ساخت گران قیمتشان است. تمامی اجزای این دوچرخه به نحوی طراحی شده اند که کمترین اصطکاک را در مواجهه با هوا دارند. حالا که با انواع دوچرخه آشنا شدید باید بر اساس نیازی که از یک دوچرخه دارید نوع آن را انتخاب کنید. بعد از این که متوجه شدید کدام دوچرخه برای شما مناسب تر است پیشنهاد می کنیم، هنگام خرید حتما بر روی دوچرخه نشسته و چند دور با آن بزنید، البته خیلی از فروشگاه مد نظر دور نشوید که موجب نگرانی فروشنده شود. در باره خرید دوچرخه جمله معروف "هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری" به شدت صدق می کند. در نگاه اول ممکن است یک دوچرخه ارزان قیمت بسیار زیبا و شکیل باشد ولی مهم جنس مواد به کار رفته در آن است و دوچرخه نامرغوب در دراز مدت خرج زیادی روی دست شما می گذارد.

mbypks8l4lu3d6i2cray.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها