کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه ویزای هر زائر اربعین 170 هزار تومان/ شرط پرداخت ارز مسافرتی


کد خبر : ۴۲۲۶۷یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲:۳۴۲۳۹ بازدید

با حذف دلار از صدور ویزای اربعین، زائران می‌توانند به جای پرداخت دلار به عنوان هزینه ویزای خود معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

با حذف دلار از صدور ویزای اربعین، زائران می‌توانند به جای پرداخت دلار به عنوان هزینه ویزای خود معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی این بانک بر اساس مقررات ارزی موظف است به افرادی که در سامانه عتبات ثبت نام می‌کنند و در قالب کاروان‌های رسمی و مورد تایید این سازمان به عتبات اعزام می‌شوند ارز پرداخت کنند. بر این اساس با تصمیم و توافقات انجام شده کسانی که از طریق این سامانه برای سفر اربعین ثبت نام کرده‌اند می‌توانند ارز مسافری دریافت کنند.

با تغییر پرداخت دلاری به ریالی، هزینه هر زائر برای دریافت ویزا و سایر هزینه‌ها، حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

این اقدام در حالی با حذف دلار انجام می‌شود که تاکیدی بر استفاده از ارزهای محلی بین دو کشور بوده و مبادله بر اساس ریال انجام می‌شود.

همچنین علی‌رغم حذف ارز مسافری از سبد تأمین ارز مبادله‌ای بانک مرکزی، چنانچه اعزام زائرین اربعین حسینی، مطابق با این رویه در ایام اربعین نیز تداوم داشته باشد بانک مرکزی اعلام آمادگی کرده است که صرفا برای همین ایام نسبت به تأمین ارز مسافری با نرخ مبادله‌ای به میزان ۲۰۰ دلار برای هر زائر اقدام کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها