کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بنزین وارداتی استاندارد است؟


کد خبر : ۴۲۲۵۷یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۲۵۱۰۶۴ بازدید

به گفته دست اندرکاران صنعت نفت، یک راهکار کوتاه مدت برای تامین بنزین مورد نیاز کشور، استفاده از طرح بلندینگ (مخلوط کردن) با استفاده ...

به گفته دست اندرکاران صنعت نفت، یک راهکار کوتاه مدت برای تامین بنزین مورد نیاز کشور، استفاده از طرح بلندینگ (مخلوط کردن) با استفاده از ترکیباتی از فرآورده های نفتی است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، احسان باقریان، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به عنوان یک راهکار کوتاه مدت استفاده از طرح بلندینگ ( مخلوط کردن) است، گفت: در این طرح با استفاده از ترکیباتی از نفت کوره، میعانات گازی و برش هایی از نفت خام بنزین با اکتان قابل قبول تولید  می‌شود.

این فعال بخش خصوصی درباره آلودگی موجود در بنزین تصریح کرد: بنزینی که در جایگاه ها عرضه می شوند یا در پالایشگاه های داخلی تولید می شوند، یا وارداتی هستند. تانکرها این بنزین ها را از مخازن مربوطه تحویل گرفته و به جایگاه ها تحویل می دهند. طبیعتا این روند باید تحت نظارت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باشد تا آلودگی در مسیر یا زمان تحویل به آن وارد نشود. اگر در مواقعی کیفیت و استاندارد بنزین عرضه شده در محدوده یا شهری مطابق استاندارد معیارنبود نباید به یک مصداق استناد کرد؛ بلکه باید بررسی کیفیت در بخش مخازن سوخت تولیدی پالایشگاه و بنزین وارداتی انجام شود تا بتوانیم درباره کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه ها ارزیابی دقیق تری داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد نرخ تولید گازوییل از نرخ مصرف آن پیشی گرفته و شاهد یک مازاد تولید هستیم؛ در این شرایط دولت باید از ذخایر و مازاد تولید فرآورده ها به صادرات بپردازد تا ذخایر استراتژیک کشور لطمه نخورد. البته پیشنهاد می شود نفت سفید، نفت گاز و تاحدی نفت کوره ( مشروط به انجام تحقیقات) به واحدهای پایین دستی پالایشی بسپارند تا با برش گیری های جدید ارزش افزوده بیشتری برای آن ایجاد کنند.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی بهترین محور برای ارزیابی عملکرد وزارت نفت در بخش پالایشی را مقایسه فعالیت آن نسبت به برنامه پنجم و ششم توسعه دانست و افزود: در حوزه پالایش به ویژه درفرآورده های پالایشی، در راستای استفاده مناسب از نفت خام و میعانات گازی  منجر به خودکفایی در تولید گازوییل شد. در نفت کوره صادرات ما با حجم انبوه است، در حوزه بنزین ارتقا کیفیت به خوبی پیگیری شده در عین حال با ظرفیت سازی هایی که در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس انجام شده و همچنین سرلوحه قراردادن خودکفایی در تولید بنزین، می توان به مسیری که دولت در پیش گرفته است امیدوار بود.

وی مهم ترین گام دولت را موازنه انرژی و مصارف فرآورده ها مختلف در صنایع مجزا دانست و ادامه داد: دولت با تخصیص خوراک گازی بجای خوراک مایع گازوییل و نفت کوره تا حد زیادی از مصارف این نوع خوراک ها کاست و این میزان  به بخش صادرات اختصاص داده شد. از طرفی در حال حاضر می توان آینده رو به رشدی را برای واحدهایی که می توانند واحد پالایشی ایجاد کنند، متصور شد. به این ترتیب می توان گفت این طرح آن هم به عنوان پایلوت پالایشی که می تواند با استفاده از سرمایه و فناوری داخلی اشتغالزایی کند، از جمله طرح هایی است که می توان مد نظر دولت قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها