کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آنکارا شایعه جریمه 6 بانک ترکیه به بهانه نقض تحریم‌های ایران را رد کرد


کد خبر : ۴۲۲۴۵یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۱۹۶۷۱ بازدید

مسئولان بانکی ترکیه روز شنبه شایعات مربوط به جریمه موسسات مالی این کشور به بهانه های نقض تحریم های ایران را رد کرد.

ایلنا- مسئولان بانکی ترکیه روز شنبه شایعات مربوط به جریمه موسسات مالی این کشور به بهانه های نقض تحریم های ایران را رد کرد.

مسئولان بانکی ترکیه روز شنبه شایعات مربوط به جریمه برخی موسسات مالی ترکیه‌ای را رد کردند. بر اساس این شایعات گفته می‌شد تعدادی از بانک‌های ترکیه‌ای میلیاردها دلار آمریکا را در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای این کشور جابه‌جا کرده‌اند.

در بیانیه «آژانس تنظیم و نظارت بر بانک‌ها در ترکیه»، گفته شده که اخباری در معرض عموم قرار گرفته است که ماهیت آن چیزی جز شایعات نیست. این شایعات درباره بانک‌های ماست و هیچ سند و مدرکی برای صحت آن وجود ندارد و نباید به آنها محل گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه «هابرترک» روز شنبه در گزارشی نوشت: شش بانک به طور بالقوه با جریمه‌های قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند. این روزنامه به نام بانک‌ها اشاره نکرده است. یکی از بانک‌ها تنها در یک مورد به بیش از ۵ میلیارد جریمه شده است و بقیه جریمه‌ها از این مقدار کمتر است.

رویترز در این باره از سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا که مسئول نظارت بر تحریم‌های آمریکا علیه کشورهاست سوال کرده و او گفته « وزارت خزانه‌داری درباره تمایلات یا چشم‌انداز اقدامات اظهارنظر نمی‌کند.»

بر اساس این گزارش، 2 تن از مقامات اقتصادی ترکیه به رویترز گفته‌اند که ترکیه هیچ اطلاعیه‌ای از سوی واشنگتن درباره این جریمه‌ها دریافت نکرده و افزودند: «قانون‌گذار آمریکایی باید به طور معمول نتیجه بازرسی‌ها درباره جرایم مالی را به وزارت دارایی اطلاع دهد.»

به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی، بانک‌های بین‌المللی را بارها چندین میلیارد دلار برای نقض تحریم‌های ایران و یا دیگر کشورها جریمه کرده‌اند. دولت دوناالد ترامپ هفته گذشته رویکرد سختی را در قبال ایران در پیش گرفت و بر همین اساس پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکرد. ترامپ معتقد است توافق هسته‌ای بیش از حد ساده‌گیرانه است و از این جهت کنگره باید درباره سرنوشت تحریم‌های لغو شده ذیل برجام تصمیم‌گیری کند.

بر اساس این مسائل، «سیگال مندلکر» رییس بخش تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، هفته گذشته گفته بود که استراتژی ترامپ شامل اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران است و واشنگتن برای این هدف با شرکای اروپایی خود جهت تحریم سپاه هماهنگی‌های لازم را صورت داده است.

روزنامه «هابرترک» در حالی این گزارش را منتشر کرده که روابط بین واشنگتن و آنکارا که یکی از اعضای ناتو محسوب می‌شود، دچار تنش شده و سبب شده دو کشور مجددا قاعده اخذ ویزا را برای شهروندان یکدیگر فعال کنند.

بر اساس این گزارش، بازپرس آمریکایی هفته گذشته وزیر اقتصاد سابق ترکیه و مدیرعامل یکی از بانک‌های دولتی را به دلیل نقض تحریم‌های ایران و جابه‌جایی غیرقانونی چند صد هزار میلیون دلار در سیستم مالی آمریکا از طرف تهران متهم کرد.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه این اتهامات را رد کرده و طرح آن را ناشی از انگیزه‌های سیاسی می‌داند. این اتهامات در پرونده رضا ضراب تاجر طلای دو تابعیتی ایرانی ـ ترکیه‌ای که در آمریکا به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران دستگیر شده ، مطرح است. اردوغان گفته مقامات آمریکا انگیزه‌های دیگری از متهم کردن ضراب دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها