کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌های انگلیس با پولشویی آفریقای جنوبی مرتبطند


کد خبر : ۴۲۱۴۶پنجشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱:۰۱۴۸۵ بازدید

نهادهای نظارتی و دفتر پیگیری کلاهبرداری در انگلیس فعالیت‌های دو بانک اچ‌اس‌بی‌سی و استاندارد چارترد را بررسی می‌کنند تا درباره ارتباط احتمالی آنها با ...
بانک‌های انگلیس با پولشویی آفریقای جنوبی مرتبطندبانک‌های انگلیس با پولشویی آفریقای جنوبی مرتبطند

نهادهای نظارتی و دفتر پیگیری کلاهبرداری در انگلیس فعالیت‌های دو بانک اچ‌اس‌بی‌سی و استاندارد چارترد را بررسی می‌کنند تا درباره ارتباط احتمالی آنها با رسوایی فساد مالی در آفریقای جنوبی به نتیجه برسند.

به تازگی پیتر هین، از اعضای مجلس لردها، گفته است که این دو بانک احتمالا "کارگزاران ناخواسته" پولشویی بوده‌اند. هین می‌گوید ممکن است تا ۴۰۰ میلیون پوند به این دو بانک منتقل شده باشد. این اتهام در رابطه با رسوایی ارتباط جیکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، با خانواده ثروتمند گوپتا مطرح شده است.

افشای ایمیل‌هایی که ادعا می‌شود بین آقای زوما و خانواده گوپتا رد و بدل شده، حاکی از نفوذ بالای این خانواده ثروتمند بر دولت آفریقای جنوبی است. هرچند اعضای این خانواده و آقای زوما می‌گویند تخلفی نکرده‌اند و افشاگری‌ها علیه‌شان اهداف سیاسی دارد. اصالت ایمیل‌ها هم مستقلا تایید نشده است.

یکی از مسایل مطرح در این رسوایی آن است که خانواده گوپتا از یک موسسه خدمات روابط عمومی در بریتانیا کمک گرفته‌اند تا با پیش کشیدن بحث "سرمایه انحصاری سفیدپوستان" افکار عمومی را از اتهام‌های مطرح علیه خودشان منحرف کنند.

پیتر هین، نماینده مجلس اعیان بریتانیا، به بی‌بی‌سی گفت شخصی مطلع به او اطلاع داده است که بانک‌‎های اچ‌اس‌بی‌سی و استاندارد چارترد با این رسوایی در ارتباط بوده‌اند.

آقای هین گفت در نامه‌ای به وزارت دارایی ٢٧ فرد و همچنین چند شرکت و موسسه را برای بررسی معرفی کرده است. گفته شده است که پول‌ها از طریق هنگ کنگ و دوبی به خارج از آفریقای جنوبی منتقل شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها