کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه به 1280 دلار رسید


کد خبر : ۴۲۱۳۶پنجشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۱۸۷۴۲ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه با کاهش روبرو شده و به 1280 دلار در هر اونس رسیده است.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب تقویت ارزش دلار و اوراق قرضه شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا که در آغاز مبادلات امروز به 1281 دلار رسیده بود، پس از آن با کاهش روبرو شده و تا 1277 دلار نیز کاهش یافت. این پایین ترین قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده و به 93.32 واحد رسیده است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر تا اوایل اکتبر با رشد نسبی روبرو شده است، علی رغم آنکه طوفان های سهمگین طی ماه های اخیر بر فعالیت های اقتصادی برخی ایالت ها تاثیر منفی داشته است.

فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که هنوز نشانه های قطعی نسبت به افزایش نرخ تورم وجود نداشته است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی تاکید کرده است که دونالد ترامپ طی روزهای آینده رئیس جدید فدرال رزرو را معرفی خواهد کرد.

ترامپ همچنین قصد دارد به زودی جزییات مربوط به اصلاح برنامه های مالیاتی آمریکا را اعلام کند. ترامپ وعده داده است تا مالیات بر شرکت های آمریکایی را کاهش دهد. به اعتقاد برخی تحلیلگران، اصلاحات مالیاتی ترامپ می تواند به نفع رشد اقتصادی آمریکا باشد ولی از سوی دیگر موجب افزایش کسری بودجه خواهد شد.

به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو طی ماه های اخیر موجب شود که بانک مرکزی اروپا در سیاست های انبساطی پولی خود اصلاحاتی را ایجاد کند.

به نظر می رسد تنش های مربوط به استقلال کاتالونیا از اسپانیا می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای مالی بین المللی داشته باشد. رهبر کاتالونیا قول داده است تا برای استقلال این منطقه از اسپانیا همچنان تلاش خود را ادامه دهد.

دولت اسپانیا نیز تهدید کرده است که اگر رهبران کاتالونیا تا امروز پنجشنبه از طرح خود برای استقلال عقب نشینی نکنند، دولت مرکزی وضعیت خودمختاری کاتالونیا را لغو خواهد کرد و اداره امور این منطقه را در اختیار خواهد گرفت.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که نرخ تورم بریتانیا طی ماه گذشته با افزایش روبرو شده است. این مساله احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس در نشست آتی را بیشتر کرده است. این در شرایطی است که نگرانی های زیادی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها