کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجری برنامه «عطر عاشقی»: قرائتی مناسب برنامه‌ زنده نیست


کد خبر : ۴۲۱۲۹پنجشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۱۴۱۵۷۸ بازدید

مجری برنامه‌ی تلویزیونی «عطر عاشقی» در مواجهه با این نقد که چرا واکنشی نسبت به برخورد آقای قرائتی با یکی از حاضران – معروف به آقای ...

مجری برنامه‌ی تلویزیونی «عطر عاشقی» در مواجهه با این نقد که چرا واکنشی نسبت به برخورد آقای قرائتی با یکی از حاضران – معروف به آقای دوربینی – نداشته است؟، گفت: به هیچ وجه در برنامه‌ی زنده چنین امکانی وجود ندارد و بهترین اتفاق ممکن به جهت این که شأن آقای قرائتی به عنوان مفسر قرآن رعایت شود، آرام کردن فضا بود.

سیدرضا نواب در گفت‌وگو با انصاف نیوز، با بیان این که «وقتی آقای قرائتی چنین رفتاری کرد، به ذهنم رسید که بگویم حاج آقا بالاخره ایشان (حسین نمازی معروف به حسین دوربینی) مهمان ما هستند و در برنامه‌ی عطر عاشقی که متعلق به آقا امام زمان (عج) است، نباید کسی را بیرون کرد»، تصریح کرد: چون سابقه‌ای از آقای قرائتی در برنامه‌ی زنده دیگری در ذهنم داشتم، که در امامزاده عبداله شهر ری، نزدیک به ۴۰ دقیقه خدمت ایشان بودیم و پس از ۳۰ دقیقه که ایشان درباره‌ی نماز صحبت کرد، به بنده گفته شد به حاج آقا بگویید چون برنامه عطر عاشقی است، ۱۰ دقیقه هم در رابطه با امام زمان (عج) صحبت کنند؛ من هم گفتم که «حاج آقا درباره‌ی انس با نماز گفتید، حالا در دقایق پایانی برنامه کمی از انس با امام زمان بگویید» که ایشان فرمود که بعد از ۳۸ سال برنامه در تلویزیون، مجری باید بگوید که من چه بگویم و چه نگویم! من امام شما هستم، شما که امام من نیستید و البته بعد هم گفتند که مجری درست می‌گوید چون الان عصر روز جمعه است!

وی افزود: به دلیل سابقه‌ای که آقای قرائتی در امامزاده عبدالله شهرری داشتند، من فکر کردم کسی قصد پرتاب چیزی و یا انجام حرکتی را در برنامه داشته که منجر به برخورد آقای قرائتی شده است؛ هرچند ایشان فکر کرد که برنامه ضبطی است، چون یک لحظه گفت که دوربین را نگه دارید!

بهترین مدیریتی که می‌توانستم داشته باشم را اجرا کردم

نواب تأکید کرد: به عنوان کسی که ۲۰ سال است در تلویزیون فعالیت دارد، معتقدم بهترین مدیریتی که می‌توانستم در آن لحظه داشته باشم، این بود که با ذکر یک صلوات، مجلس امام زمان (عج) را آرام کنم و اگر فردی نسبت به رویکرد مجری در چنین مواقعی نقدی دارد، باید راهکاری ارائه کند که موضع بدتر آقای قرائتی را در برنداشته باشد و چه ضمانتی بود که اگر من یک جمله می‌گفتم، ایشان جواب من را نمی‌دادند و قضیه بدتر نمی‌شد؟!

وی افزود: بنده با یک تیم متشکل از مدیرگروه، تهیه‌کننده، کارگردان و … کار می‌کنم و بر اساس سال‌ها تجربه و سابقه‌ام پیش می‌روم و قرار نیست که اجرای من دستخوش یکسری نظرات شود؛ ضمن این که در آن لحظه، در گوشی به من گفتند «سید! جمعش کن و ما تصاویر در و دیوار می‌گیریم»، چون حتی کارگردان برنامه هم مانده بود که چه کند!

مجری برنامه‌ی عطر عاشقی در پاسخ به این پرسش که «آیا پس از پایان برنامه، موضوع را با آقای قرائتی درمیان گذاشته و نحوه‌ی برخورد ایشان را پیگیری کردید؟»، گفت: این وظیفه‌ی من نیست، وظیفه‌ی تهیه‌کننده‌ی برنامه است که او نیز با نظر مدیرمعارف شبکه پنج به این نتیجه رسیدند که چگونه اقدام کنند و حتی من خطاب به آنها گفتم که اگر صلاح است در پایان برنامه، توضیحی دهم و دلجویی کنم به جهت این که آقای حسین نمازی به هر حال مهمان ما بود که گفتند چیزی نگویید!

سابقه‌ی توهین از آقای قرائتی را داشتم و نمی‌خواستم تکرار شود

نواب گفت: خدا را شکر می‌کنم که جمله‌ی بدتری از این گفته نشد و تنها مدیریتی که می‌توانستم در آن لحظه داشته باشم، همین بود، چون سابقه‌ای که از آقای قرائتی داشتم که در برنامه‌ی روی آنتن به بنده توهین کرده بودند، نمی‌خواستم باز هم این اتفاق با توجه به سابقه‌ی ۲۰ ساله‌ام تکرار شود!

به عنوان یک مجری حتی متوجه حضور آقای نمازی نشده بودم

وی با اذعان به این که «آنچه در برنامه‌ی عطر عاشقی به دلیل برخورد آقای قرائتی اتفاق افتاد، بد و غیرقابل توجیه است»، تأکید کرد: ما بر سفره‌ی امام زمان (عج) به هیچ عنوان اجازه نداریم که اگر حتی از سوی کسی خطایی هم سر زد، برخورد نامناسبی با او کنیم، چه برسد به این که آقای نمازی در برنامه‌ی عطر عاشقی مانند سایر حاضران نشسته و هیچ حرکت اضافه‌ای انجام نداد.

مجری عطر عاشقی که عصرهای جمعه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، گفت: من به عنوان یک مجری حتی متوجه حضور آقای نمازی نشده بودم و وقتی آقای قرائتی با آن لحن برخورد کرد، حساس شدم و فکر کردم آقای نمازی می‌خواسته چیزی بگوید؛ در حالی که بعد از برنامه، دو تا سه بار مجدد بازبینی کردم، دیدم ایشان نه کاری کرد، نه حرفی زد و این برخورد کاملاً بی‌انصافی بود که بدون هیچ مقدمه‌ای و در همان دو دقیقه‌ی اول برنامه صورت گرفت.

نواب ادامه داد: اگر از ابتدای برنامه را ملاحظه کنید، می‌بینید که بنده در نهایت احترام خطاب به آقای قرائتی می‌گویم: «جناب آقای استاد قرائتی؛ خوش آمدید!» که ایشان حتی جواب سلام بنده را هم روی آنتن نداد و تازه در برنامه‌ی امامزاده عبدالله، برخورد بدتری نسبت به من داشتند و خیلی بد صحبت کرد که مدیران شبکه گفتند خوب شد شما چیزی نگفتید! هرچند بعد خود ایشان به من گفتند که شما درست گفتید!

آقای قرائتی به هیچ وجه مناسب برنامه‌ی زنده نیست

وی با بیان این که «آقای قرائتی در برنامه‌ی عصر جمعه با گارد بسته حاضر شده بود»، گفت: ایشان به هیچ وجه مناسب برنامه‌ی زنده نیست و ایشان در دفعه‌ی قبل هم خطاب به حاضران گفت که عین دانه‌های انار بیایید جلوتر که موجب شد نظم برنامه به هم بریزد. و توهین دیگر ایشان این بود که بعد از ۹۰ قسمت برنامه، به من می‌گویند این برنامه را کسی می‌بیند!؟ که من گفتم چرا فکر می‌کنید که نمی‌بینند! مگر می‌شود برنامه‌ی امام زمان را آنهم در عصر جمعه کسی نبیند!؟

مجری برنامه‌ی عطر عاشقی گفت: پس از این اتفاق، آنقدر شوکه و حالم بد شده بود و احساس خجالت کردم که بعد از برنامه تا دو ساعت نمی‌توانستم پشت فرمان خودرو بنشینم و در امامزاده نشسته بودم و با خودم گفتم ما کی هستیم که کسی را از سر سفره‌ی امام زمان (عج) بیرون بیندازیم و فکر می‌کردم که چه به حال آقای نمازی گذشته، به‌ویژه این که او هیچ حرکت اضافه‌ای نکرده بود و مانند سایرین نشسته بود.

آقای نمازی بعد از این برخورد، محل را ترک کرد

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آقای نمازی بعد از این برخورد در برنامه ماندند یا خیر؟»، گفت: خیر، ایشان متأسفانه بعد از دو تا سه دقیقه که در کنار نشسته بود، محل را ترک کرد و فقط خدا می‌داند که چقدر دلم به حال او سوخت.

نواب گفت: آنچه اتفاق افتاد، برخوردی غیراخلاقی بود که از یک معلم اخلاق انتظار نمی‌رفت و حتی اگر هزار بار هم عذرخواهی شود، مانند کوزه‌ی آب شکسته می‌ماند! و آقای نمازی خیلی بزرگواری کرد که مقابله به مثل نکرد و حرف ناروایی نزد و آنوقت دیگر جمع کردنش محال بود جز این که آنتن را می‌گرفتند!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها