کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش وزارت نفت به استخدام دختر نماینده مجلس


کد خبر : ۴۲۱۱۱چهارشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹:۵۱۸۱۸۶ بازدید

وزارت نفت در واکنش به خبرهایی با عناوین استخدام ژن خوب ، استخدام سفارشی و ... که در روزهای اخیر در خصوص استخدام دختر یکی از نمایندگان ...
واکنش وزارت نفت به استخدام دختر نماینده مجلسواکنش وزارت نفت به استخدام دختر نماینده مجلس

وزارت نفت در واکنش به خبرهایی با عناوین استخدام ژن خوب ، استخدام سفارشی و ... که در روزهای اخیر در خصوص استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت با نامه ای توصیه ای در رسانه ها منتشر شده بود اطلاعیه صادر کرد.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که پیش از این نسبت به استخدام یکی از بستگان درجه یک خود در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت با وزیر نفت مکاتبه کرده بود، موفق به کسب نظر مساعد زنگنه جهت استخدام وی شد.

ازاین‌رو دستور مستقیم وزیر نفت با ارسال نامه‌ای از سوی معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت نفت به معاونت وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ابلاغ شد و این "ژن خوب" جهت مأموریت یک‌ساله و سپس انتقال دائم به این شرکت زیرمجموعه وزارت نفت معرفی شد.

این موضوع را نخستین بار خبرگزاری تسنیم در شهریورماه سال جاری رسانه ای کرد و این خبر بازتاب بسیاری در رسانه های کشور داشت به طوری که در روزهای اخیر در این خصوص در یک برنامه زنده تلویزیونی از بیژن زنگنه ، وزیر نفت سوال شد.

وزارت نفت امروز نسبت به این مسئله و حواشی پیش آمده رسانه ای در این خصوص اطلاعیه ای صادر کرد. متن این اطلاعیه بدین شرح است:

"در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی درباره استخدام فرزند یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسانیم.

1. فرد مورد نظر متولد 1358 دارای دکتری شیمی (شیمی فیزیک) کارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش (دانشگاه فرهنگیان) با حدود 18 سابقه کار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال  با 19 سال سابقه تدریس، استادیار پایه 8 و سال‌ها فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه نانو داروها، کاتالیست‌ها و حذف آلاینده‌های شیمیایی، مولف 5 کتاب و ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی چاپ شده در ISI  و سایر مجلات علمی معتبر بین‌المللی است.

2. مشارالیها با توجه به رشته تحصیلی و سوابق علمی خود طی نامه‌ای در تاریخ 20/08/1395 تقاضای انتقال به پژوهشگاه صنعت نفت را می‌نماید.

3. در تاریخ 28/08/1395 وزیر محترم نفت خطاب به معاون امور حقوقی و مجلس پی‌نوشت می‌فرمایند: "آقای دکتر بازرگانی اگر پژوهشگاه به خدمات ایشان نیاز دارد اعلام کنید تا ابتدا با ماموریت و سپس انتقال ایشان موافقت شود".

4. مراتب به رییس پژوهشگاه نفت اعلام می‌شود و ایشان در تاریخ 24/09/1395 طی نامه شماره 1971967 نیاز پژوهشگاه به خدمات ایشان را اعلام می‌کند.

5. نامبرده پس از آغاز به کار در پژوهشگاه به صوت مامور، تقاضای انتقال دائم  می‌کند و با توجه به رضایت از عملکرد ایشان مراتب مورد موافقت پژوهشگاه قرار می‌گیرد.

در نتیجه چنانکه مشخص شد فرد مورد نظر اساساً در زمان انتقال، کارمند دولت (دانشگاه فرهنگیان وابسته به وزارت آموزش و پرورش) با 18 سال سابقه کار، دارای دکتری شیمی و استادیار پایه 8 بوده است و بر اساس تایید نیاز به خدمات ایشان توسط پژوهشگاه صنعت نفت، ابتدا به این پژوهشگاه مامور و سپس انتقال پیدا می‌کند و اساساً استخدامی در کار نبوده و طرح موضوع استخدام ایشان به کلی نادرست و انحرافی است.

6. در شرایطی که موضوع اشتغال به یکی از چالش‌های پیش‌روی جامعه تبدیل شده برخی حساسیت‌ها در این باره قابل درک و احترام است، اما تقلیل سطح موضوع یا ابزار قرار دادن آن برای تسویه حساب‌های سیاسی و به حاشیه بردن دستگاه‌های اجرایی بی‌گمان موضوعی نیست که اهل انصاف بر آن مهر تایید بزنند.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت"



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها