کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات تعویق معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز از شنبه


کد خبر : ۴۲۰۵۸سه شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۸۳۳۷۸ بازدید

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز که به مدت سه ماه به تعویق افتاده ...

ایرنا- مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز که به مدت سه ماه به تعویق افتاده است، گفت: تغییرات مربوط به ثبت این تعویق در سیستم سیمفا به منظور جلوگیری از جریمه شدن این خودروها از شنبه هفته آینده اجرا می شود.

طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز با توجه به کمبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح آزمون‌های این خودروها به مدت سه ماه به تعویق افتاد.

به تعویق افتادن معاینه فنی برای این خودرو ها سردرگمی را برای دارندگان آنها و همچنین ازدحام در مراکز معاینه فنی خودرو را به همراه داشته است.

مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نبود مراکز هیدروستاتیک به اندازه کافی، مشکل معاینه فنی خودرو های دو گانه سوز است و در صدد هستیم طی سه ماه آینده این مراکز در کشور راه اندازی شود و به همین دلیل هم مشکلاتی را برای دارندگان این خودرو ها به وجود آمده است.
سعید قیصر افزود: در حال حاضر مالکان خودرو های دو گانه سوز سه ماه فرصت دارند که از طریق ثبت نام برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

وی اعلام کرد: زمانی که مالکان این خودرو ها در سامانه سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور) ثبت نام می کنند به دلیل اینکه اطلاعات مربوط به خودرو های آنها ثبت می شود، دیگر جریمه نخواهند شد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: در حال حاضر تغییرات مورد نظر برای اینکه این خودروها جریمه نشوند در سامانه سیمفا انجام شده است که از فردا(چهارشنبه) ابلاغ می شود و از شنبه هفته آینده نیز اجرایی خواهد شد.

قیصر افزود: هم اکنون در تهران حدود یک میلیون و در کشور حدود 6 میلیون خودرو دوگانه سوز وجود دارد که فقط 18 استان تست‌های تکمیلی لازم را برای این خودروها انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران مقرر شد برای خودروهای دوگانه‌سوز با عمر مخزن بیش از 6 سال علاوه بر معاینه فنی بنزینی، تست هیدروستاتیک که مخصوص مخزن گاز CNG این خودروهاست، نیز انجام شود با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه در حال حاضر وجود ندارد، پس از این دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند در مرحله معاینه فنی عادی پذیرش شوند و تا سه ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز تست هیدروستاتیک، معاینه فنی مورد نظر را اخذ کنند.
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان اینکه هزینه تست هیدروستاتیک 62 هزار تومان است، تصریح کرد: صاحبان خودروهای دوگانه سوز در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی می‌توانند به صورت 24 ساعته با شماره 62982 با مرکز مدیریت معاینه فنی کشور در تماس باشند.

وی افزود: این افراد همچنین برای مشاهده نشانی این مراکز نیز باید به سایت سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور)مراجعه کنند.

قیصر در ادامه اظهارکرد: درحال حاضر 35 مرکز در کل کشور و 2 مرکز در استان تهران این تست را انجام می‌دهند اما در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این مراکز را در استان تهران تا 40 مرکز افزایش دهیم.

وی در مورد خودروهای گازسوزی که به صورت کارگاهی و یا از طرق مختلف دوگانه سوز شده‌اند، گفت: از آبان‌ماه، دارندگان این خودروها موظفند هرچه سریع تر نسبت به اصلاح کارت خودرو و سند مالکیت خود اقدام کنند.

از هفته دوم شهریورماه امسال، معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG اجباری است و باید دارندگان خودروهای دوگانه‌سوز علاوه بر معاینه فنی اولیه خودرو، یک معاینه فنی دیگر را که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می‌شود، دارا باشند. در مراکز هیدروستاتیک با استفاده از تجهیزات خاص مخازن سوخت CNG بالای 6 سال مورد آزمون قرار می گیرند که مخازن بدون درز فلزی CNG در این مراکز مورد تست قرار می گیرند و امنیت مخزن تایید یا رد می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، بی تردید عوامل بسیاری در آلودگی هوا تاثیر گذار هستند؛ در تیر ماه سال گذشته مصوبه ای توسط هیات وزیران به تصویب رسید که این مصوبه برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرهای کشور بود. میزان آلودگی هوا به منابع متحرکی وابسته است که در این مصوبه راهکارهایی برای کاهش آلودگی پیشنهاد شده و دستگاه های مختلف را ملزم کرده است که این راهکارها را اجرایی کنند؛ یکی از بندهای این طرح اجرای LEZ است که در نیمه شهریورماه سال گذشته در تهران اجرایی شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها