کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت ساماندهی و حذف یارانه نقدی را به ما بسپارد


کد خبر : ۴۲۰۵۵سه شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۳۵۲۹۵۵ بازدید

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : دولت ساماندهی و حذف یارانه نقدی را به ما بسپارد.

پرویز فتاح در سی و یکمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: اقتصاد بیمار سبب تشدید فقر شده و درمان هم اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار داشت : وقتی در کشور قاچاق باشد ، یعنی فقر هم هست؛ وقتی واردات بیش از صادرات باشد بدان معناست که ایرانی بیکار می‌ماند و چینی‌ها و کره‌ای‌ها برای ما کار می‌کنند. 
فتاح اضافه کرد: به آقای روحانی گفتم از چه می‌ترسید که یارانه‌ها را قطع نمی‌کنید، الان که رأی گرفته‌اید و دور بعدی ریاست‌جمهوری هم که نیستید، من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم، بگذارید فحش آن را به من بدهند. 
وی گفت: کارهای بزرگ انجام دادن سختی هم دارد و به رئیس جمهور گفتم شما بگویید هرکس نیازمند است برود کمیته امداد و ما بررسی می‌کنیم. 
رئیس کمیته امداد افزود : 40 هزار میلیارد تومان پول را سالانه به عنوان یارانه پرداخت می‌کنند که اگر نصف آن را هم حذف کنند 20 هزار میلیارد تومان می‌شود. 
فتاح با اشاره به واردات 20 هزار میلیارد دلاری قاچاق به کشور گفت : اگر 50 درصد آن کنترل شود، قاچاق به 10 میلیارد دلار می‌رسد.
وی گفت: وقتی می‌خواهیم قدرت خود را به گوش دنیا برسانیم می‌گوییم 2 تاداعشی را شبانه در فلان روستایی در کرمانشاه گرفتیم. 
پورفتاح گفت: وقتی این توانمندی را داری چرا در روز روشن کانتینرهای قاچاق را نمی‌توانیم بگیری؟ 
وی افزود: منافع ما به یکدیگر گره خورده است یعنی وقتی جلوی قاچاق را بگیریم، در کشور تولید ایجاد می‌شود و 
افزایش اشتغال خواهیم داشت. 
فتاح در ادامه با بیان اینکه پارسال در تخصیص بودجه، بانک‌ها به کمیته امداد یک‌هزار میلیارد تخصیص دادند، گفت: قرار شد این رقم در قالب وام قرض‌الحسنه اشتغال 
تا سقف 15 میلیون تومان داده شود که به لطف خدا ما از بانک‌ها 1100 میلیارد تومان جذب کردیم و بانک‌ها خوب همکاری کردند. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: 1100 میلیارد تومان از بانک‌ها گرفتیم و 300 میلیارد تومان هم خودمان به آن اضافه کردیم و در مجموع به یک‌هزار نفر 1400 میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کردیم که نتیجه آن، کاهش 10 درصدی آمار افراد زیرپوشش کمیته امداد بود. 
فتاح ادامه داد: امسال سهم ما از بانک‌ها برای تخصیص وام اشتغال 2100 میلیارد تومان شده و قرار است به عنوان وام اشتغال به 150 هزار نفر پرداخت کنیم. 
وی گفت: 330 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند و تمام افراد زیرپوشش کمیته امداد، زیرپوشش بیمه‌های درمانی و بیمه تکمیلی درمان هم هستند.
فتاح همچنین گفت : امسال برای 330 هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد، تجهیزات مدرسه تهیه کردیم.
فتاح افزود: 150 هزار یتیم تحت پوشش است و یک میلیون حامی جذب شدند یعنی به ازای هر یتیم 5 تا 6 حامی داریم 
و یتیم بدون حامی اعم از یتیم شیعه ، سنی و ارمنی نداریم. عملکرد ما در خدمات دهی فراجناحی و فراقومی است و نگاه ملی و هوشمندانه به این موضوع داریم.
وی گفت: 150 هزار نفر از افراد زیرپوشش کمیته امداد فاقد مسکن بودند که در یک سال اخیر 40 هزار مسکن احداث، بازسازی و نوسازی کردیم و در 3 تا 4 سال آینده نیز بقیه را خانه دار خواهیم کرد.
رئیس کمیته امداد افزود: یک میلیون و 600 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند که 60 درصد یعنی حدود یک میلیون نفر زنان سرپرست خانوارند و باید به صورت ویژه به مشکلات آنان رسیدگی کرد.
کمیته امداد، دیگر امداد سنتی نیست که فقط نان و آب به محرومان بدهد، بلکه امداد علمی است و نگاه فنی هم دارد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها