کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی امروز سه‌شنبه به کانال 1200 دلاری بازگشت


کد خبر : ۴۲۰۳۸سه شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۲۸۶۵۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه‌شنبه همچنان در کانال 1200 دلاری قرار گرفته است.

قیمت طلا در بازارهای بین المللی که روز گذشته تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و اوراق قرضه آمریکا با کاهش روبرو شده و به کمتر از 1300 دلار رسیده بود، امروز سه شنبه با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه به سطح 1291 دلاری رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته با کاهش 0.8 درصدی روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش ارزش دلار در برابر ین ژاپن و یورو و همین طور رشد بهره اوراق قرضه آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

منابع آگاه اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز پنجشنبه با جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا دیدار کند. این بخشی از رایزنی های ترامپ برای انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون در تازه ترین اظهاراتش تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا باید در نشست دسامبر نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد و در سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره در مسیر صعودی قرار خواهد داشت. پیش بینی من این است که نرخ بیکاری آمریکا طی ماه های آینده کاهش و نرخ تورم با افزایش روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی به خصوص بحران کره شمالی، مذاکرات برگزیت و اوضاع کاتالونیا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا داشته باشد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و ژاپن نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد. جدیدترین آمارهای اقتصادی منتشر شده نشان می دهد که مازاد تجاری منطقه یورو در ماه اوت با کاهش روبرو شده است.

پیش بینی می شود سیاست های مالیاتی و اقتصادی دولت ترامپ طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد. به نظر می رسد در کوتاه مدت نوسانات ارزش دلار آمریکا عامل اصلی و موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و استقلال کاتالونیا از اسپانیا نیز مقام های ارشد اتحادیه اروپا را به شدت نگران کرده است.آمریکا و کره جنوبی نیز مانور دریایی تازه ای را برای نشان دادن قدرت نظامی به کره شمالی آغاز کرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها