کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حقایقی از رقابت فناوری در تلویزیون‌های QLED سامسونگ و OLED ال‌جی


کد خبر : ۴۱۹۶۶یکشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۲۰۸۷۵ بازدید

آیا QLED سامسونگ شبیه OLED ال‌جی است؟ و آیا QLED سامسونگ واقعاً QLED است و OLED ال‌جی واقعاً OLED؟

QLED سامسونگ و OLED ال‌جی

آیا QLED سامسونگ شبیه OLED ال‌جی است؟ و آیا QLED سامسونگ واقعاً QLED است و OLED ال‌جی واقعاً OLED؟

سامسونگ از فناوری QLED واقعی استفاده نمی‌کند و ادعایش غیرواقعی است. پس باید شک کرد که این نام برازنده فناوری تلویزیون‌های جدید سامسونگ باشد.

برندها، بعد از معرفی محصول و تبلیغات به شیوه‌های گوناگون، دیگر کاری با مشتریان ندارند و این خود مشتریان هستند که در نهایت باید با تحقیقات جامع و مطالعه دقیق اصطلاحات تخصصی و فنی در رسانه‌های آنلاین و نشریات تخصصی بینش و آگاهی خود را از این برچسب‌ها و فناوری‌های ارائه شده افزایش دهد و تصمیم بگیرند کدام برند محصولات بهتری ارائه می‌دهد، کدام برند با مشتریانش صداقت دارد و فناوری‌های گنجانده شده در محصولات خود را همان طور که هستند تعریف می‌کند.

ما در رسانه وظیفه داریم در تمامی حوزه‌ها بی‌طرف باشیم و به مشتریان کمک کنیم تشخیص دهند کدام محصول بهتر است؟ LCD چیست؟ OLED به چه می‌گویند؟ و حتی QLED دقیقاً به چه دردی می‌خورد؟ و در آخر، کدام تلویزیون را باید انتخاب کنند و بخرند؟

چندی پیش، رئیس آزمایشگاه نیمه‌هادی ارگانیک در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی، آقای چانگ هی لی، پرده از حقیقتی در مورد تلویزیون‌های QLED سامسونگ برداشت که کاملاً گمراه‌کننده است و اطلاعات غلط به مشتریان در مورد این فناوری می‌دهد.

آغاز ماجرا...

ادعای سامسونگ: کیم هیون-سوک، رئیس نمایشگرهای سامسونگ ادعا کرد تلویزیون‌های QLED سامسونگ از نظر وضوح تصویر از تمامی رقبای حال حاضر سرتر است و هیچ تلویزیون دیگری نمی‌تواند تا این حد جزییات ریز را نمایش دهد یا از نظر بازتولید رنگ با آن رقابت کند.

ادعای ال‌جی: لی هی-یانگ، مدیر تیم برنامه‌ریزی تلویزیون در ال‌جی ادعا کرد که تلویزیون‌های SUPER UHD ال‌جی که مجهز به فناوری نانوسل هستند از اجرای یک نانومتری استفاده می‌کند که به شکل یکنواخت در نمایشگر توزیع شده‌اند تا رنگ‌های دقیق‌تری تولید کنند.

QLED سامسونگ و OLED ال‌جی

خب، تا اینجای ماجرا بهتر است بدانید هر دوی این رقبای هموطن از پنل‌های LCD در آن نوع خاص از محصولاتشان استفاده می‌کنند. ال‌جی تصدیق می‌کند که از نمایشگر LCD در تلویزیون‌های SUPER UHD خود بهره برده است اما نگرانی آنجا به وجود می‌آید که سامسونگ تصمیم گرفته است به جای کاربرد عنوان LCD برای این نمایشگرهایش آنها را QLED بنامد. خب، این QLED چیست و وجه تسمیه آن چیست؟

این روزها رقابت در زمینه تلویزیون، مخصوصاً مدل‌های پیشرفته، آن چنان داغ شده است که شرکت‌های فعال و پیشتاز در این عرصه محصولات خود را با برچسب‌های تبلیغاتی و دهان پرکن و گاهی هم گول‌زننده (QLED=OLED) به مردم دنیا معرفی می‌کنند؛ برچسب‌هایی با نام‌های مشابه برای شناساندن قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فرد و شاید برتر به مشتریان که اغلب آنها را بیشتر گیج و گمراه می‌کنند.

محض اطلاع شما دوستان و فارغ از هر گونه جانبداری، باید بگوییم که تلویزیون‌هایی که از ذرات ارگانیک استفاده می‌کنند و از خودشان نور منتشر می‌کنند OLED نامیده می‌شوند. مدل‌های تلویزیون OLED که به باریکی 4 میلی‌متر و کمتر نیز هستند به تازگی عرضه شده‌اند و ال‌جی نیز در این زمینه پیشگام بازارهای جهان است. با این حال، تلویزیون‌های سامسونگ خاصیت انتشار نور از خود را ندارند و متکی بر پنل‌های LCD هستند اما جای تعجب دارد که این برند هنوز هم آنها را QLED می‌نامد! به نظر شما هدف سامسونگ از گمراه کردن مشتریان و در تنگنا گذاشتن آنها در رقابت با فناوری OLED که رقیبش ال‌جی ارائه می‌دهد چیست؟

این تنها ما نیستیم که دلمان می‌خواهد از گمراهی نجات پیدا کنیم و حقیقت را از گفته‌های که صرفاً ادعاهای پوچ هستند بازشناسیم. کره‌ای‌ها هم سردرگم‌اند! زیرا به تازگی وب سایت KBS کره جنوبی مصاحبه‌ای با چانگ هی لی انجام داده است. پروفسور لی در این مصاحبه گفت: «فناوری QLED واقعی که از خود نور انتشار می‌دهد هنوز در حال ساخت است و در 3 تا 5 سال آتی آماده تعبیه شدن در تلویزیون‌ها است. بنابراین، سامسونگ از فناوری QLED واقعی استفاده نمی‌کند و شک داریم که این نام برازنده و در خور این نوع خاص از محصولاتش باشد!»

پروفسور لی به این نکته اشاره کرد که سامسونگ با این شیوه نامگذاری در واقع در تلاش است تا نشان دهد در تلویزیون‌های جدیدش از فناوری نقطه کوانتوم یا Quantum Dot استفاده کرده است!

برای بررسی ویدیویی دو تلویزیون جدید ال جی و سامسونگ به این لینک مراجعه کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها