کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجربه 50 هزار کیلومتر رانندگی با تندر 90 اتوماتیک


کد خبر : ۴۱۹۳۵یکشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸:۵۵۱۶۴۲۷ بازدید

در کشــور ما هم مانند بســیاری از کشــورهای دنیا خودروهای ســدان از جایگاه ویژه ای برخوردارنــد. در این بین خودروهای اقتصادی با توجه به قشــر عظیمی ...
تجربه 50 هزار کیلومتر رانندگی با تندر 90 اتوماتیکتجربه 50 هزار کیلومتر رانندگی با تندر 90 اتوماتیک

مجله ایران‌خودرو- در کشــور ما هم مانند بســیاری از کشــورهای دنیا خودروهای ســدان از جایگاه ویژه ای برخوردارنــد. در این بین خودروهای اقتصادی با توجه به قشــر عظیمی از مردم که بودجه و توانایــی خرید این خودروها را دارند از جایــگاه بالاتری برخوردارند. تنوع این محصولات در چند ســال اخیر در کشــور روبه بهبود اســت. در این مقاله قصد داریم تا تجربه 50 هزار کیلومتر رانندگی با تندر 90 اتوماتیک را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

بدنه

شاید پرداختن به طراحی تندر 90 خودمان کار چندان جذابی نباشــد چراکه این خــودرو کاملا اقتصــادی و به دور از هرگونــه هیجان و جذابیت بصری خاصی طراحی شــده اســت. تفاوت بارز در نمونه اتوماتیک این خودرو با نمونه های دستی تغییر سپر جلو است که البته زیباتر شده و هماهنگ‌تر به نظر میرســد، مابقی اجزا دست نخورده باقی مانده‌اند که ای کاش در بعضی موارد مانند آیینه‌های جانبی و یا استفاده از رینگ های جدید برای نمونه اتومات توجه بیشتری میشــد. از نــکات مثبت در ظاهر بیرونی خودرو و یا همان بدنه کیفیت رنگ خوب و مونتاژ با دقت بالاســت که پس از طــی 50 هزار کیلومتــر همچنان از کیفیت بالایی برخوردارند.

تجربه 50 هزار کیلومتر رانندگی با تندر 90 اتوماتیک

کابین

کابیــن این خــودرو نیز همچنــان بــدون تغییر باقی مانده اســت و بارزترین تغییر آن دســته دنــده جدید (به واســطه اتومات بودن) اســت که البته باید گفت با کمی بی حوصلگی طراحی شــده و کمی بزرگ به نظر میرسد. تغییر بعدی صفحه کیلومتر شــمار است که به روزتر شده و البته زیباست. ارگونومــی صندلیهــا خــوب و راضی کننده اســت. کیفیت مواد داخلی خوب است و در بین خودروهای هم رده هر چند به شــدت از کمبود آپشــن یا همان امکانات رنــج میبرد، اما در مقابل قالب گیری خوب داشــبورد و اجزای به هم پیوسته باعث شده پس از طی مسافت 50 هزار کیلومتری همچنان کابین بیصدا باشــد و حتی در خیابانهای پر دست انداز کشورمان نیز صدای ناهنجار از کابین خودرو به گوش نرسد، اما اگر کمی ریز بینانه‌تر بــه خودرو نگاه کنیم، بایــد گفت هر چقدر که دید جلوی خودرو خوب اســت دید عقب زیاد خوب نیســت فضای پا و ســر در هر دو ردیف خوب اســت و به نحوی اســت که حتی سرنشــینان عقب با قد 190 سانتیمتر نیز دچار مشکل نمیشوند و به راحتی سه سرنشین بزرگ سال در کنار هم مینشــینند. از نکات دیگــر فضای صندوق بار 510 لیتری تندر است که کاملا پاسخگوی خانواده‌های ایرانی با اسباب سفر زیاد است.

تندر 90 اتوماتیک

تندر 90 اتوماتیک

تندر 90 اتوماتیک

تجربه رانندگی

در ادامه بــه بحث فنی و تاثیر اســتفاده از گیربکــس چهــار ســرعته خودکار روی این مدل می پردازیم. این جعبه دنده مانند نمونه غیر خودکار، بی ســر و صدا و نرم بــوده و هنگامی که برای شــروع حرکت در حالــت D قــرار میگیرد، در نمایشــگر مربع شــکلی کوچــک داخل صفحه کیلومترشــمار این وضعیت نقش میبندد و خودرو بدون تکان های معمول گیربکس های اتومات شــروع به حرکت کرده و شــما عملا هیچ چیز را متوجه نمیشــوید. حتی در تعویض دنده ها و معکوس ها خبری از لرزش و تقه‌هــای معمول گیربکس های برخی خودروهای اتوماتیک خبری نیست.

شــتاب گیــری خــودرو در مســیرهای صــاف بــا وجودپیشــرانه 1.6 لیتــری 16 ســوپاپه و 105 اســب بخــاری، خوب و پر کشــش بوده. البتــه در دنده های دو و ســه صدای موتــور کمی از حالت عــادی بیشتر شــده و بالا مــیرود و گویی گیربکس ســعی دارد دنده را در دور موتــور بــالا تعویض کند و کشــش بیشتری در ضریــب دو به ســه به خودرو بدهــد. در کل موتور و گیربکــس اتومــات این خودرو با هم خوب کوپل شــده و دقیــق و بی نقص عمل میکننــد که این مورد موجب رضایت منــدی کامل صاحب خــودرو در طول این 50 هــزار کیلومتر بــوده و لبخند رضایت را بر لب مشــتری نشانده است. از نــکات مثبــت دیگر جعبه دنده ایــن خودرو امکان تعویض دســتی این خودرو یا به اصطـلاح تیپ ترونیک بودن این جعبه دنده اســت و این امر در سربالایی ها و یا ســبقت ها به دفعات به کمک صاحب خودرو آمده است. در فرآینــد معکوس گرفتــن از موتــور و کاهش ضرایب دنده نیز همــان نرمی، بیصدایی و کشــش قابل قبول را تجربه میکنید کــه در بین هم قطارهای اتومات خود کاملا رضایت بخش است.

تندر 90 اتوماتیک

جمع بندی

در یــک جمع بندی مختصر بایــد تندر90 اتومات را در طــول این مدت و طی 50 هــزار کیلومتر، خودرویی ســاده، جادار با صندوق بار بزرگ، فرمان تحت کنترل و عضلانــی در کنــار فرمان پذیــری و پایداری نســبتا خــوب، ســواری نــرم و بیصــدا، ترمزهــای قدرتمند، گیربکــس اتومات بســیار خوب و هماهنگ با پیشــرانه و در کل خودرویــی کاملا بــی آزار، کم اســتهلاک و دوســت داشــتنی دانســت که در این کلاس خودرویی در کشــورمان حتــی با حضور رقبا پر زرق و برق نســبتا بی رقیب بوده و انتخابی شایســته بــرای خانواده ایرانی محســوب میشــود، ضمن این که همواره از پشتیبانی خــوب شــرکت ایران خودرو بهــره برده و در دســترس بودن لــوازم و قطعات این خــودرو از مزیتهای بزرگ آن محسوب میشود. تندر90 اتوماتیک هم‌اکنون در بازار خودرو کشورمان با قیمتی حدود 48 میلیون تومان به فروش میرسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها