کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌های خصوصی زیر بار کاهش نرخ سود بانکی نمی‌روند


کد خبر : ۴۱۹۱۸شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۱۶۱۱۸۵۹ بازدید

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: تعدادی از بانک‌ها، به ویژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام ...

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: تعدادی از بانک‌ها، به ویژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم.

بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بانک‌های خصوصی راه‌ها و روش‌های خاصی را برای دور زدن دستورالعمل کاهش سود سپرده‌ها در نظر می‌گیرند و به نوعی در عمل هیچ اتفاقی در بحث کاهش سود سپرده‌های سرمایه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: این بانک‌ها با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دستورالعمل کاهش سود سپرده را دور می‌زنند و از آن محل به مردم سود پرداخت می‌کنند.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این زمینه خوشبختانه بانک مرکزی اقدامات خوبی انجام داده و فشارهای زیادی را به بانک‌های خصوصی وارد کرده است اما تعداد بانک‌های متخلف آنقدر زیاد است که کنترل و نظارت بسیار سخت است.

پناهی زاده اظهار کرد: تعدادی از بانک‌ها، به ویژه بانک‌های خصوصی کاهش دستوری نرخ سود بانکی را نمی‌پذیرند و اعلام می‌کنند چون با سپرده‌گذاران قرارداد داریم، نمی‌توانیم نسبت به کاهش سود سپرده‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: بانک‌ها مجبور هستند برای جلوگیری از خروج سپرده‌ها و حفظ منابع، ابزارهای جدیدی را به کار ببرند و با سود بیشتر مشتری‌های خود راغب و نسبت به نگه داشتن سپرده‌ها در آن بانک اقدام کنند.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بانک مرکزی وظایف نظارتی دارد که باید براساس آن وظایف اقدام کند، اظهار کرد: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای کاهش سود سپرده‌ها انجام می‌دهد اما بانک‌های متخلف هستند که به این دستورات عمل نمی‌کنند و ابزارهای بانک مرکزی کافی نیست.

پناهی زاده خاطرنشان کرد: به دلیل نبود منابع در بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها مجبور هستند با در نظر گرفتن سودهای بالا، مانع خروج سپرده مردم از بانک‌ها شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها