کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سخنان دونالد ترامپ قیمت نفت را بالا برد


کد خبر : ۴۱۹۰۴شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۳۹۱۷۷۰ بازدید

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تایید پایبندی ایرانی به توافق برجام قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم در ماه اکتبر رسید.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تایید پایبندی ایرانی به توافق برجام قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم در ماه اکتبر رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال انتشار خبرهایی از رشد قابل توجه واردات نفت چین و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تایید پایبندی ایرانی به توافق برجام و همچنین تنش های دیگر در منطقه خاورمیانه، قیمت نفت روز جمعه به بالاترین رقم خود در ماه اکتبر رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 92 سنت، معادل 1.6 درصد افزایش به 57 دلار و 17 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 85 سنت، معادل 1.7 درصد افزایش به 51 دلار و 45 سنت رسید.

بدین ترتیب قیمت هر دو شاخص نفتی بالاترین رقم پایانی از روز 29 سپتامبر تاکنون را به ثبت رساند. در مجموع معاملات هفتگی نیز نفت برنت حدود 3 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا مجموعا بیش از 4 درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

تجار گفتند، قیمت ها در بازار نفت در اوایل دیروز حتی بیش از این یعنی بالای 2 درصد افزایش یافته بود، اما پس از آنکه مشخص شد که ترامپ قصد ندارد به صورت فوری تحریم هایی را علیه ایران به اجرا بگذارد، قیمت ها تا حدی فروکش کرد. ترامپ در سخنان دیروز خود به کنگره 60 روز فرصت داد تا در مورد وضع تحریم های جدید علیه ایران تصمیم گیری نماید.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در موسسه پرایس فیچرز گفت: «پس از آنکه مشخص شد که آمریکا قصد ندارد امروز از توافق هسته ای خارج شود، بلکه این مسئله را به آینده موجول کرد، بازار نفس راحتی کشید.»

آمارها نشان می دهد که میزان واردات نفت چین در ماه سپتامبر به بالای 9 میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان متوسط واردات نفت چین در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر به 8.5 میلیون بشکه رسیده و بدین ترتیب نقش این کشور به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان تثبیت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها