کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکرد


کد خبر : ۴۱۸۸۵جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶:۲۶۶۴۳۹ بازدید

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید دولت قبلی کشورش، تحریم‌های ایران را که می‌رفت نظام ایران را دچار فروپاشی کند، به اشتباه برداشته و او این اشتباه را جبران می‌کند.
ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکردترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امشب در کاخ سفید، استراتژی جدید کشورش در قبال ایران و توافق هسته‌ای را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنرانی ابتدا به سابقه تقابل ایران با آمریکا از زمان انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت و ایران را به حمایت از حملات تروریستی علیه اتباع کشورش متهم کرد.

ترامپ ابتدا گفت: «تاریخ آمریکا نشان داده که هر چه به یک تهدید بی‌اعتنا باشید، آن تهدید خطرناک‌تر می‌شود. و به همین خاطر، پس از ورود به کاخ سفید دستور دادم که استراتژی ما در مقابله با رژیم سرکش ایران، کاملاً بررسی شود.»

وی در ادامه گفت که این بررسی، کامل شده و راهبرد حاصل از آن، بر مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای متمرکز است.

ترامپ سپس به سابقه تقابل کشورمان با آمریکا از زمان انقلاب پرداخت و در تلاش برای ایجاد فاصله میان ملت ایران و نظام اسلامی گفت: «ایران از سال 1979 تحت کنترل رژیمی است که ملتی مغرور را به سرنهادن به حکومت افراط‌گرایانه خود مجبور کرده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت «عوامل رژیم ایران، سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند و بیش از 60 تبعه آمریکایی را در طی بحران 444 روزه، به گروگان گرفتند.»

ترامپ سپس به حملات متعدد به سفارتخانه‌های این کشور در خاورمیانه و آفریقا و همچنین حمله به مقر نظامیان آمریکایی در عربستان در دهه 90 اشاره کرد و ایران را به حمایت از همه این حملات متهم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا که رابطه‌ای صمیمی با سران سعودی دارد و چندی پیش در ریاض، توافقی 400 میلیارد دلاری با آنها امضا کرد، در ادامه پای ایران را به حادثه 11 سپتامبر کشید و گفت: «رژیم ایران، پیش از حملات 11 سپتامبر، به تروریست‌های بلندپایه‌ای که پسر اسامه بن لادن نیز در میان آنها بود، پناه داد.»

دونالد ترامپ سپس ایران را اساساً به حمایت از القاعده متهم کرد و گفت: «دیکتاتوری ایران، کماکان رویکرد هجومی خود را حفظ کرده و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «ایران موشک‌هایی تولید می‌کند که تهدیدی است برای نیروهای آمریکایی و متحدان ما.»

ترامپ ایران را به ایجاد اختلال در عبور و مرور آزاد کشتی‌ها در خلیج‌فارس و دریای سرخ هم متهم کرد؛ رئیس‌جمهور آمریکا از واژه‌ای مجعول برای نام بردن از خلیج‌فارس استفاده کرد.

در ادامه نوبت به برجام رسید.

دونالد ترامپ در این خصوص گفت: «آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد، با اعمال گسترده وسیعی از تحریم‌های اقتصادی، سعی کرد که جلوی حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای را بگیرد ولی دولت قبل (دولت باراک اوباما) تحریم‌ها را درست پیش از سقوط کامل رژیم ایران، برداشت.»

ترامپ که اعتقاد داشت برجام باعث نجات ایران شده، افزود: «توافق هسته‌ای یک سری خطوط حیات سیاسی و اقتصادی را برای رژیمی باز کرد که نیاز فوری به آنها پیدا کرده بود و این رژیم را از فشار داخلی حاصل از تحریم ها، خلاص کرد.»

ترامپ: هر وقت بخواهم می‌توانم برجام را از بین ببرم

دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا همین حالا به برجام پایان نمی‌دهد، گفت: "من روند دو مرحله‌اى را دوست دارم. هر وقت بخواهم مي‌توانم برجام را از بين ببرم. در مدت كوتاه خواهيم ديد كه آيا كنگره عمل مي‌كند يا نه. اگر نكند برجام را به هم ميزنم."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها