کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بخش‌هایی از سخنرانی روز جمعه ترامپ درباره ایران فاش شد


کد خبر : ۴۱۸۶۵جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲:۲۹۲۰۲۷۲ بازدید

مقامات آمریکایی اعلام کردند ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود بر این نکته تاکید خواهد داشت که برجام در راستای منافع ...
بخش‌هایی از سخنرانی روز جمعه ترامپ درباره ایران فاش شدبخش‌هایی از سخنرانی روز جمعه ترامپ درباره ایران فاش شد

مقامات آمریکایی اعلام کردند ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود بر این نکته تاکید خواهد داشت که برجام در راستای منافع ملی آمریکا نیست.

تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: مقامات آمریکایی و مشاوران دولت این کشور اعلام کردند دونالد ترامپ قصد دارد در سخنرانی روز جمعه خود انتقاد گسترده و عمیقی از توافق هسته‌ای با ایران به عمل آورد و تاکید کند این توافق به نفع امنیت ملی آمریکا نیست.

چهار مقام و مشاور دولت ترامپ گفته اند سخنرانی ترامپ نقایص خاصی که وی در توافق هسته ای یافته را مشخص خواهد کرد اما همچنین بر یک سری فعالیت های غیرهسته‌ای «دردسرساز» ایران نیز تمرکز خواهد داشت.

این موارد شامل برنامه موشکی، حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه، جنبش حزب الله لبنان و دیگر گروه‌هایی است که به زعم آمریکا منطقه را بی‌ثبات می‌کنند.

به گفته مشاوران و مقامات دولت ایالت متحده ترامپ قصد دارد در سخنرانی آتی بگوید ایران به متن برجام پایبند بوده است اما این را نیز خواهد گفت که این توافق نقص‌های بزرگی دارد و اینکه رفتار غیرهسته‌ای ایران روح ثبات منطقه‌ای را که این توافق به دنبال آن بوده، نقض کرده است.

این مقامات و مشاوران اصرار بر فاش نشدن نام خود داشتند زیرا اجازه نداشتند علنا جزییات سخنرانی ترامپ را منتشر کنند. به گفته آنها ترامپ خواستار اعمال مجدد تحریم‌های هسته‌ای علیه تهران نخواهد شد. وی از قانونگذاران آمریکایی خواهد خواست الزامات جدید سختگیرانه ای برای ایران مشخص کنند تا این کشور بتواند همچنان از مزایای رفع تحریم های حاصل از کنار گذاشتن برنامه هسته ای خود بهره ببرد. ترامپ همچنین در سخنرانی خود از تمایل دیرینه‌ خود برای اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی بر اساس یک فرمان اجرایی، رونمایی خواهد کرد.

به علاوه، ترامپ از کنگره درخواست خواهد کرد قانون کنونی اعلام پایبندی ایران به برجام که هر 90 روز یکبار باید از جانب رئیس جمهور آمریکا صورت گیرد، اصلاح یا جایگزین شود. طبق دو پیش نویسی که آسوشیتدپرس به آن دسترسی پیدا کرده، قانونگذاران جمهوریخواه به دنبال جایگزینی قانون کنونی اعلام پایبندی ایران (هر 90 روز یکبار) با دوره زمانی 6 ماه یکبار هستند.

بر اساس این گزارش، دستیاران کاخ سفید به دنبال محلی برای سخنرانی روز جمعه ترامپ بودند تا قدرت و قاطعیت آمریکا را نیز به رخ بکشاند. گفته می‌شود سفارت سابق ایران در واشنگتن نیز جزو گزینه‌های محل سخنرانی بوده که غیرمناسب تشخیص داده شد.

ترامپ قصد دارد متحدان اروپایی یعنی آلمان،‌ فرانسه و انگلیس را برای اصلاح نقایصی که به زعم وی در توافق هسته‌ای وجود دارد تحت تاثیر قرار دارد و بگوید رفتار ایران در منطقه در توافق مورد توجه قرار نگرفته است.

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که سیگنالهایی در خصوص مذاکرات تکمیلی نشان داده موضوعی که با موضع قاطعانه ایران، روسیه و چین مواجه شده است.

بر اساس گفته یکی از مقامات آمریکایی ترامپ در سخنرانی خود امیدوار است اروپایی ها را در پیوستن به راهبر گسترده خود در قبال ایران همراه کند به ویژه در خصوص در نظر گرفتن مجازاتهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

طبق اعلام سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید ترامپ قصد دارد ساعت 12:45 بعد از ظهر جمعه به وقت واشنگتن (20:15 به وقت تهران) درباره سیاست جدید آمریکا در قبال ایران سخنرانی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها