کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلالان ارز در کمین سرمایه‌های مردم هستند


کد خبر : ۴۱۸۱۷چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۴۹۵۹۶۸ بازدید

اگرچه سیف اعلام کرده نوسان قیمت دلار طبیعی است، اما دلالان در چهارراه استانبول فعالند و در کمین سرمایه‌های مردم. برخی صرافی‌ها ...
دلالان ارز در کمین سرمایه‌های مردم هستنددلالان ارز در کمین سرمایه‌های مردم هستند

اگرچه سیف اعلام کرده نوسان قیمت دلار طبیعی است، اما دلالان در چهارراه استانبول فعالند و در کمین سرمایه‌های مردم. برخی صرافی‌ها هم، نمایشگر تابلوی دلار را خاموش کرده‌اند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، چند روزی هست که دوباره قیمت دلار رو به افزایش گذاشته و از مرز ۴۰۰۰ هزار تومان عبور کرده است. البته بانک مرکزی و رئیس کل آن همچنان می‌گویند که نوسان قیمت طبیعی است و ارزهای مختلف دنیا نوسان داشته‌اند و حتی، قویترین اقتصادها را هم تحت تاثیر قرار داده اند. البته مسئولان بانک مرکزی همچنان به مردم توصیه می‌کنند که سرمایه‌های جزئی خود را وارد این بازار پرتلاطم نکنند؛ اما واقعیت آن است که بازار دلار همچنان جذاب است و برخی در آن، سودای گرانی را دنبال می‌کنند.

در این میان، چند روز گذشته فاصله چهارراه استانبول تا میدان فردوسی مملو از افرادی است که اگر قصد خرید هم نداشته باشند، از سر کنجکاوی هم که شده حداقل سری به راسته دلارفروشان می زنند تا مضنه قیمت، دستشان بیاید؛ اکنون هم که در مقابل برخی صرافی‌ها، صف تشکیل شده است؛ چراکه برخی دیگر از صرافان، از خرید و فروش ارز طفره می روند و نمی‌دانند که واکنش بازیگر اصلی بازار ارز در روزهای آینده چه خواهد بود.

یکی از صرافان می‌گوید: رفتارهای مردم این بار هم هیجانی است و البته برخی ها در بازار دلار از این رفتار هم چندان خوششان نمی آید، البته هنوز هم بانک مرکزی اقدامی برای افزایش چشمگیر سطح عرضه و کنترل قیمتی نکرده است.

وی می افزاید: توزیع و عرضه ارز به روال سابق ادامه دارد و خللی در آن ایجاد نشده است، اما به هرحال اگر تقاضای زیادی به بازار وارد شود و مردم بخواهند وارد بازار شده و ارز بخرند، حتما قیمت بالا خواهد رفت، مگر اینکه عرضه خاصی از سوی بانک مرکزی صورت گیرد، اما تا این لحظه گویا احساس نیاز برای ورود جدی به بازار نشده است.

این فعال بازار ارز می گوید: دلالان ولی حسابی فعال شده اند و تلاش دارند تا با قیمت های پرت و پراکنده، جو بازار را به سمت خود هدایت کنند؛ اما صرافی های شناسنامه دار و مجوزدار، اکنون رفتار منطقی را از خود نشان می دهند.

نکته حائز اهمیت دیگر صرافی های غیرمجازی است که در گوشه و کنار شهر فعالیت می کنند و هنوز بساط آنها به طور کلی برچیده نشده است؛ اما داستان هر چه که باشد، اکنون باید سیاستگذار پولی و ارزی، دست از سکوت بردارد و با یک اطلاعیه یا بیانیه، شرایط پیش روی مردم و سرمایه گذاران و حتی دلالان را تشریح کرده و به این بازی های سفته بازانه در بازار خاتمه دهد تا بعدا، متهم به علاقمندی به افزایش نرخ ارز نشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها