کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترامپ علیه برجام چه می‌گوید؛ بررسی سناریوهای احتمالی در مجلس


کد خبر : ۴۱۸۰۷چهارشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۲۵۷۱۳ بازدید

صبح امروز محمدجواد ظریف مهمان مجلس شورای اسلامی بود تا در جلسه‌ای غیررسمی به بررسی موضوع کردستان عراق از یکسو و نطق آتی ....

صبح امروز محمدجواد ظریف مهمان مجلس شورای اسلامی بود تا در جلسه‌ای غیررسمی به بررسی موضوع کردستان عراق از یکسو و نطق آتی ترامپ درباره برجام از سوی دیگر بپردازد.

به گزارش خبرآنلاین، پیش از این نیز مجلس در جلسه غیرعلنی دیگری با حضور علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی به بررسی این موضوعات پرداخته شده بود.
محمدجواد ظریف در این جلسه تصمیمات احتمالی ترامپ درباره برجام را برشمرده و به نمایندگان گفته است که هیچ کدام از این موارد ممکن است به صورت صد در صد رخ ندهد. پس نمی توان قاطعانه گفت که هرکدام از تصمیمات احتمالی پیش‌روی ترامپ اجرایی می شود یا خیر. مثلا ممکن است ترامپ در سخنرانی خود ادعا کند ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده یا اینکه روح برجام را نقض کرده است. حال آنکه همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران به اجرای برجام متعهد بوده است.

به گفته وزیر امورخارجه ناراحتی و عصبانیت ترامپ به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بسیار مقتدر بوده و رئیس‌جمهور آمریکا از این اقتدار ناراحت است.

محمدجواد اجمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا گفت که ظریف در جلسه امروز تاکید کرده است که ایران در مورد هرکدام از این تصمیمات احتمالی اعلامی آمریکا برنامه‌ بالقوه‌ای دارد که بتواند واکنش مناسب داشته باشد. وزارت خارجه با هوشیاری موضع گیری های رئیس جمهور آمریکا را رصد می کند و گزینه های متناسب ایران در مقابل موضع گیری های احتمالی آمریکا در مورد برجام روی میز است.

گفتنی است قرار بود جلسه امروز حول محور بررسی همه پرسی اقلیم کردستان عراق برگزار شود که با توجه به سخنرانی پیش روی آقای ترامپ بیشتر بحث جلسه به موضوع برجام و تصمیمات احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا اختصاص یافت. کوروش کرم‎پور نماینده فیروزآباد به نقل از ظریف به مهر گفت: هماهنگی های لازم بین ترکیه، عراق و ایران در موضوع اقلیم کردستان وجود دارد و فعالیت های گسترده ای در حال انجام است که نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، لاهوتی، محمدجواد ابطحی و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها