کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آسیایی‌ها در رقابت تنگاتنگ با ایرلاین‌های جهان


کد خبر : ۴۱۵۸۰جمعه، ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳:۳۴۱۶۸۴ بازدید

خطوط هوایی قطر یا قطر ایرویز در امسال میلادی توانست عنوان بهترین خط هوایی جهان را از سوی وب‌سایت معتبر «اسکای‌ترکس» ...
آسیایی‌ها در رقابت تنگاتنگ با ایرلاین‌های جهانآسیایی‌ها در رقابت تنگاتنگ با ایرلاین‌های جهان

سارا گلچین- خطوط هوایی قطر یا قطر ایرویز در امسال میلادی توانست عنوان بهترین خط هوایی جهان را از سوی وب‌سایت معتبر «اسکای‌ترکس» (Skytrax) از آن خود کند. این شرکت هواپیمایی که پایتخت قطر یعنی دوحه قرار دارد توانست جایزه بهترین خط هوایی جهان امسال جهان را از آن خود کند.

قطری‌ها که حالا در محاصره اقتصادی چند کشور عربی به رهبری عربستان قرار گرفته‌اند، امسال توانستند این عنوان را به‌دست آورند. این برای چهارمین‌بار است که قطر ایرویز عنوان بهترین خط هوایی جهان را از آن خود کرد. این شرکت هواپیمایی در سال‌های ۲۰۱۱میلادی (۱۳۹۰-۱۳۸۹)، ۲۰۱۲میلادی (۱۳۹۱-۱۳۹۰) و ۲۰۱۵میلادی (۱۳۹۴-۱۳۹۳) نیز توانسته بود بهترین خط هوایی دنیا شود.

به‌طور کلی خطوط هوایی کشورهای آسیایی توانستند در این رده‌بندی رتبه‌های بالایی کسب کنند یا به عبارت دقیق‌تر ۹رتبه از ۱۰رتبه برتر خطوط هوایی را به‌دست آوردند. در این حال هیچ شرکت هواپیمایی از امریکا حتی در میان ۳۰شرکت برتر هم قرار نگرفت و بهترین رتبه را در میان امریکایی‌ها شرکت «دلتا» با رتبه۳۲ به‌دست آورد. رتبه‌بندی شرکت اسکای‌ترکس براساس اعلام تجربه‌های ۱۹/۸۷میلیون نفر از مسافران از ۱۰۵کشور گوناگون انجام شده است. این‌کار روی بیش از ۳۲۵شرکت هواپیمایی و با استفاده از ۴۹پارامتر، از فرآیند رسیدن به هواپیما تا راحتی و کافی بودن خدمات را دربرمی‌گیرد. مسافران شرکت‌کننده در این بررسی به‌طور کلی در ۳بخش فرودگاه، ارائه خدمات شبانه‌روزی و خدمات هنگام پرواز به پرسش‌ها پاسخ دادند. برای نمونه از پرسش‌هایی درباره نرخ بلیت، کیفیت غذا و راحتی صندلی تا سوالاتی درباره امکان خرید بلیت در فرودگاه و رفتار کارکنان در میان سوالات بود. بر این اساس شرکت‌های هواپیمایی رده‌بندی شدند.


خطوط هوایی قطر 
این شرکت هواپیمایی سال گذشته در رده دوم قرار داشت اما امسال دوباره به صدر بازگشت. دلایلی چون راحتی صندلی‌ها و سرگرمی‌های هنگام پرواز از مهم‌ترین عوامل اول شدن این شرکت هواپیمایی هستند. درواقع این شرکت هواپیمایی دومین شرکت برتر از نظر سازوکار سرگرمی‌های هنگام پرواز و خدمات بخش اقتصادی (Economic Class) را در جهان به‌دست آورد. این خط هوایی به ۱۵۰مقصد در کل دنیا هواپیما می‌فرستد و پروازهای خود را به بهترین و به‌روزترین هواپیماهای جهان ازجمله بوئینگ ۷۸۷دریم‌لاینر و ایرباس ای۳۵۰ مجهز کرده است. هواپیمایی قطر همچنین بهترین خط هوایی خاورمیانه و بهترین خط هوایی بیزینس کلاس و بهترین خط هوایی فرست کلاس یا درجه یک در جهان شده است.حالا باید دید محاصره اقتصادی این کشور از سوی عرب‌ها سال آینده چه تاثیری بر این شرکت هوایی خواهد داشت.


خطوط هوایی سنگاپور 
سنگاپوری‌ها سال گذشته سوم شدند اما امسال توانستند یک‌پله بالاتر بیایند. خدمات برجسته‌ای که از سوی این شرکت هواپیمایی داده می‌شود، سفر با آن را برای مسافران لذت‌بخش کرده است. آنها به مسافران یا همان مشتریان با احترام و مراقبت زیاد آموزش می‌دهند و تلویزیون‌های شخصی و گزینه‌های گوناگون برای سرگرمی دراختیار آنها قرار می‌دهند. فرودگاه میزبان این شرکت هواپیمایی یعنی فرودگاه بین‌المللی چانگی یکی از پرامکانات‌ترین فرودگاه‌های جهان است و از سوی شرکت اسکای‌تریکس انتخاب شده است.این شرکت همچنین عنوان بهترین خط هوایی آسیا، بهترین صندلی‌های بیزینس کلاس و بهترین پذیرایی‌های بخش اقتصادی را از آن خود کرده است.


خطوط هوایی آل‌نیپون
این شرکت ژاپنی سال گذشته پنجم و امسال با ۲پله صعود سوم شد. شرکت آل‌نیپون (All Nippon) بزرگترین شرکت بین‌المللی در ژاپن است و یکی از بزرگترین ناوگان بوئینگ۷۸۷ دریم‌لاینرز را دراختیار دارد. نظافت، خدمات و ایمنی از دلایلی هستند که این شرکت هواپیمایی به خاطر آنها ستایش شده است.این شرکت همچنین بهترین خدمات فرودگاه بین‌المللی و بهترین خدمات کارکنان در آسیا را به خود اختصاص داد. 

خطوط هوایی امارات
شرکت هواپیمایی امارات چهارمین خطوط هوایی برتر جهان را دراختیار دارد، هر چند این شرکت سال گذشته میلادی رده نخست را به‌دست آورد. در طول ۳۰سال گذشته این شرکت مسیری رشد را طی و به یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا تبدیل شده است. فرودگاه میزبان این شرکت در شهر دوبی از بهترین خدمات را در سراسر جهان به مسافران می‌دهد و دارای بزرگترین ناوگان ایرباس ای۳۸۰ سوپرجومبو و بوئینگ۷۷۷ در سراسر جهان است. سازوکار سرگرمی در هواپیماهای این شرکت هوایی ممتاز است. مسافران غیر از تنوع زیادی در دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی دارند می‌توانند رویدادهای مهم ورزشی را نیز زنده تماشا کنند. پس عجیب نیست که از نظر سرگرمی نیز خطوط هوایی امارات بهترین در جهان شده باشد.

کاتای پسیفیک ایرویز
اگرچه این شرکت هواپیمایی در هنگ‌کنگ قرار دارد اما یکی از مهم‌ترین خطوط هوایی در منطقه اقیانوس آرام است. این شرکت بزرگترین ناوگان بوئینگ۷۷۷-۳۰۰ای‌آر را دارد. راهبردی کسب‌وکاری این شرکت پروازهای با فرکانس بالا است که این باعث می‌شود تجربه شیرینی از پرواز به مسافران بدهد.راحتی صندلی‌ها، خدمات باکیفیت بالا و سرگرمی‌های هنگام پرواز ازجمله پرامتیازترین خدمات این شرکت هواپیمایی به مسافرانش است. در این رده‌بندی همچنین شرکت‌های هواپیمایی اوا ایر از تایوان، لوفت‌هانزا از آلمان، اتحاد از امارات، هاینان از چین و گارودا از اندونزی رده‌های پنجم تا دهم را کسب کردند.


پهنای باند تازه‌ترین منبع درآمد خطوط هوایی دنیا
یک پژوهش تازه از سوی شرکت «اسکای‌های اکونومیکز» (Sky High Economics) انجام شده و نخستین پژوهش در نوع خود در این زمینه است، نشان می‌دهد پهنای باند اینترنت ظرفیت ایجاد یک بازار جهانی ۱۳۰میلیارد دلاری در ۲۰سال آینده را دارد و در سال ۲۰۳۵ (۱۴۱۴-۱۴۱۳) به میزان ۳۰میلیارد دلار درآمد اضافی برای شرکت‌های هواپیمایی همراه خواهد داشت. براساس داده‌های یاتا (اتحادیه اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی دنیا) این منبع درآمد از ۴بخش دسترسی به پنهای باند به معنی فراهم‌سازی دسترسی مسافران به اینترنت در هنگام پرواز، خرید اینترنتی و در مقصد به معنی امکان خرید محصولات بیشتر و پیشنهادهای همزمان برای خرید، تبلیغات به معنی پرداخت به ازای هر کلیک، کمک‌های مالی و بستن قراردادهای تجاری با تبلیغ‌کنندگان و محتواهای پولی به معنی در دسترس قرار دادن محتواهای زنده و ویدئوهای درخواستی خواهد بود. 

منبع: Business insider



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها