کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان از روسیه سامانه دفاع موشکی پیشرفته خرید


کد خبر : ۴۱۵۶۸جمعه، ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۱۰۴۰۴۲ بازدید

شاه عربستان در سفر به روسیه، توافقنامه‌های اقتصادی و نظامی به ارزش «میلیاردها دلار» امضا کرد که یکی از آنها، توافقنامه اولیه خرید سامانه دفاع موشکی ...
عربستان از روسیه سامانه دفاع موشکی پیشرفته خریدعربستان از روسیه سامانه دفاع موشکی پیشرفته خرید

شاه عربستان در سفر به روسیه، توافقنامه‌های اقتصادی و نظامی به ارزش «میلیاردها دلار» امضا کرد که یکی از آنها، توافقنامه اولیه خرید سامانه دفاع موشکی «اس.400» است. شبکه خبری العربیه در گزارشی از توافقنامه‌های اقتصادی امضا شده در سفر سلمان بن عبدالعزیز به روسیه نوشت: «توافق‌هایی اقتصادی به ارزش میلیاردها دلار امضا شد». 

 

طبق این گزارش، «شراکت» بین روسیه و صندوق سرمایه‌گذاری سراسری و «مبادله» برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و افزایش بومی‌سازی صنعت نظامی‌ [در عربستان] از جمله این توافق‌هاست.

سلمان شاه عربستان در این سفر اعلام کرد که «همکاری مثبت بین عربستان و روسیه، ثبات در اقتصاد جهانی را حمایت می‌کند». 

العربیه نوشت: عربستان با خرید سامانه دفاعی [موشکی] پیشرفته "اس.400" موافقت کرد و ملک سلمان در این سفر، توافقنامه‌هایی اقتصادی به ارزش "میلیاردها" دلار امضا کرد.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که عربستان سعودی پنجم اکتبر، توافقی اولیه با روسیه برای خرید و همچنین ساخت سامانه‌ «اس.400» در عربستان امضا کرد. توافق در کرملین امضا شد. 

خبرنگار شبکه العربیه در روسیه (مازن عباس) نیز گزارش داد که توافقنامه‌ها شامل بخش‌های مخابرات، فناوری مخابرات، کشاورزی، سرمایه‌گذاری در بخش نفت، بخش فناوری‌ و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در دو کشور می‌شود. 

در این سفر، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بین عربستان و روسیه به ارزش اولیه «یک میلیارد» دلار راه‌اندازی شد و شرکتی روسی با شرکت نفتی «آرامکو» عربستان، قرارداد شناسایی فرصت‌[های همکاری] امضا کرد. 

العربیه نوشت که «تعداد این توافقنامه‌ها بالغ بر 10 توافقنامه بزرگ است که نقشه راه آینده روابط دو کشور روسیه و عربستان را ترسیم می‌کند». 

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرده است که ارزش توافقنامه‌های سرمایه‌گذاری که در این سفر امضا شده است، بالغ بر سه میلیارد دلار است. 

از جمله این توافقنامه‌های امضا شده، تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری به ارزش یک میلیارد دلار، همکاری در حوزه شیرین کردن آب و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دستگاههای تهویه هوا [کولر] و سرمایه‌گذاری عربستان در راه‌های تحت مطالعه و اجرا در روسیه است. 

وزارت انرژی روسیه در گفت‌وگویی با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس اعلام کرد که توافقنامه‌ها شامل قراردادی به ارزش 1.1 میلیارد دلار است که شرکت پتروشیمی روسیه بر اساس آن یک کارخانه [پتروشیمی] در عربستان احداث خواهد کرد. 

دو سمینار سرمایه‌گذاری در روسیه برگزار شد که یکی صبح روز پنجشنبه با سخنرانی وزیر تجارت عربستان سعودی و دومی با سخنرانی وزرای انرژی عربستان و روسیه و رئیس صندوق روسیه به کار خود پایان داد و نتیجه آن تمرکز دو کشور بر اراده برای توسعه متبادل تجاری و تشکیل کمیته دنبال‌کننده این مبادله و همچنین توافق بر امضای شش توافقنامه در بخش خصوصی بود. در حاشیه این سمینارها درباره بومی کردن برخی صنعت‌ها [در عربستان] و همچنین گفت‌وگو درباره امنیت غذایی بود. 

در سفر سلمان به روسیه، هیئت سراسری سرمایه‌گذاری عربستان، به چهار شرکت روسی برای کار در حوزه تأسیسات، مجوز فعالیت کامل داد.

وزیر انرژی عربستان سعودی در خصوص نتیجه توافق ریاض و مسکو در حوزه نفت، اعلام کرد که آثار مثبت این توافق، شامل همه اقتصاد جهانی خواهد شد. 

در بخش معادن نیز مدیر اجرایی شرکت معادن [عربستان] از عزم این شرکت برای امضای چندین قرارداد با روسیه خبر داد و اعلام کرد که روسیه در شراکت با عربستان در این حوزه و حوزه صنعت آلومینیوم تمایل دارد.

سلمان بن عبدالعزیز اولین شاه عربستانی است که به روسیه سفر کرده است. او چهارشنبه شب وارد مسکو شد و مورد استقبال رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها